رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه؛
رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از آغاز موج هشتم کرونا در کرمانشاه خبر داد و افزود: در حال حاضر تعداد مبتلایان سرپایی 50 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۰۹۸۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹ 31 March 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه دکتر ابراهیم شکیبا، با اشاره به جولان دو زیرسویه BQ.1 و XBB در سطح استان گفت: با توجه به جولان این دو زیرسویه و افزایش تعداد مبتلایان می توان گفت که عملا کشور و به تبع آن استان وارد موج هشتم کرونا شده است.

شکیبا گفت: در حال حاضر تعداد مبتلایان سرپایی در استان افزایش 50 درصدی پیدا کرده است.

وی افزود: در صورت تداوم این روند افزایشی در هفته‌های آینده شاهد افزایش تعداد بستری ها در مراکز درمانی خواهیم بود.

به گفته شکیبا هم اکنون 28 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه عامل اصلی این افزایش را عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم و نیز عدم تکمیل واکسیناسیون کرونا از سوی برخی افراد عنوان کرد.

وی افزود: متاسفانه مردم دچار یک نوع سهل انگاری شدید نسبت به کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی شده‌اند، طوری که کمتر از 10 درصد افراد جامعه از ماسک استفاده می کنند.

شکیبا گفت: از طرفی بسیاری افراد نسبت به تکمیل واکسیناسیون و تزریق دوزهای یادآور بی تفاوت شده‌اند که این امر می تواند موجب کاهش سطح ایمنی جامعه و تشدید وضعیت کرونا شود.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه دو زیرسویه امیکرون می تواند برای مبتلایان بیماریهای زمینه‌ای وسالمندان خطرساز شود، گفت: در همین راستا توصیه می شود این افراد باجدیت بیشتری نسبت به تکمیل واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام کنند.

شکیبا خاطرنشان کرد: تزریق واکسن تنها می تواند از شدت بیماری کرونا کم کند و عاملی برای پیشگیری از ابتلا به آن نیست، بنابراین افراد باید در کنار تزریق واکسن حتما نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بویژه استفاده از ماسک اقدام کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار