رسانه‌های معاند در چند روز اخیر با وارونه جلوه دادن خبر مربوط به دستگیری سارقان مسلح از سوی نیروی انتظامی در کرمانشاه بازهم به دروغ‌پردازی پرداختند و بدون اشاره به اصل موضوع و تحریف اصل خبر، اقدام به انحراف افکار عمومی کردند.
کد خبر: ۱۰۹۸۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷ 31 March 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا دادستان عمومی و انقلاب اسلامی استان کرمانشاه جزئیات مرگ یک سارق مسلح را در کرمانشاه تشریح کرد و به شفاف سازی این موضوع از طریق رسانه‌ها پرداخت.

«شهرام کرمی» با اشاره به انهدام یک باند سرقت مسلحانه در کرمانشاه، اظهار کرد: یک باند چهار نفره از سارقین مسلح که در ایام نوروز سرقت های متعددی را به صورت زورگیری در سطح کرمانشاه مرتکب شده بودند، اخیرا توسط پلیس مورد شناسایی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: سرانجام پس از رویت این باند در یکی از محلات کرمانشاه پلیس به آنها دستور ایست می دهد که باوجود این دستور سارقین فرار می کنند و مورد تعقیب و گریز پلیس قرار می گیرند.

دادستان کرمانشاه اضافه کرد: در این تعقیب و گریز متاسفانه یکی از سارقین مسلح کشته می شود، یک نفر دستگیر و ۲ نفر هم از آنان متواری می شوند.

وی افزود: شخص دستگیر شده تاکنون به ۱۸ فقره سرقت مسلحانه توسط این باند اعتراف کرده است.

کرمی یادآورشد: طی روزهای گذشته شبکه های معاند در راستای پروژه دروغ پراکنی خود، با مظلوم نمایی از شخص سارق مسلح که در این تعقیب و گریز کشته شده، علت فوت وی را نداشتن گواهینامه عنوان کرده اند که تکذیب می شود.

دادستان کرمانشاه اضافه کرد: این درحالی است که شخص دستگیر شده تاکنون به سرقت های متعددی که این باند انجام داده اند، اعتراف کرده است.

اصل خبر؛ ماجرای دستگیری سارقان

روز سه‌شنبه هشتم فروردین امسال، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام باند چهار نفره سارقان مسلح شهر کرمانشاه با تلاش پلیس و اقتدار ماموران کلانتری ۲۱ نیایش خبر داد و گفت: پس از وقوع چند فقره موبایل قاپی و زورگیری توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ در شهر کرمانشاه، طرح مهار برای توقف وسیله نقلیه و دستگیری سارقان اجرا شد.سردار «علی اکبر جاویدان» افزود:

سردار «علی‌اکبر جاویدان» ادامه داد: در همین راستا پس از گزارش پلیس ۱۱۰ مبنی بر یک مورد موبایل قاپی نافرجام در شهرک کارمندان، بلافاصله گروهی از ماموران کلانتری ۲۱ نیایش به محل اعزام و حین گشتزنی موفق به شناسایی خودرو مورد نظر که چهارسرنشین با سر و صورت پوشیده داشت، شدند.

وی اضافه کرد: سرنشینان خودرو پژو ۴۰۵ با مشاهده گشت پلیس به سرعت از محل متواری و با بی توجهی به اخطارهای ایست پلیس و شلیک های هوایی ماموران به فرار خود ادامه دادند و یکی از سرنشینان خودرو سارقان بوسیله کلت کمری به سمت خودرو پلیس تیراندازی کرد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یادآور شد: ماموران با مشاهده این صحنه نسبت به تعقیب و گریز برای توقیف خودرو سارقان اقدام و به سمت لاستیک آن شلیک کردند که به دنبال آن خودرو پژو ۴۰۵ از جاده منحرف و پس از برخورد با تیر برق حاشیه خیابان متوقف که در بررسی های انجام گرفته مشخص شد راننده خودرو به علت اصابت گلوله فوت کرده است.

وی تصریح کرد: پس از توقف خودرو سارقان، سه نفر از سرنشینان آن متواری شدند اما با تلاش ماموران یکی از آن ها دستگیر و یک قبضه کلت کمری و پنج عدد فشنگ از وی کشف و در بازجویی ها به ارتکاب سرقت به عنف و مسلحانه اعتراف کرد.

سردار جاویدان افزود: در بازرسی های انجام شده از داخل خودرو سارقان ۹ دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه و ۲ تیغه شمشیر نیز کشف شد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه همچنین از تشکیل پرونده ای در این خصوص خبر داد و گفت: تلاش برای دستگیری ۲ سارق متواری با جدیت از سوی ماموران انتظامی ادامه دارد.

وی در پایان برخورد با سارقان را از مهمترین اولویت های پلیس کرمانشاه عنوان کرد و گفت: از این پس هیچ سارق و مجرمی در این استان حاشیه امنیت نخواهد داشت و این افراد مطمئن باشند دیر یا زود در چنگال قانون گرفتار و به سزای عمل خود می رسند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار