رییس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به آغاز موج بازگشت مسافران نوروزی، گفت: این موج تقریبا از بعدازظهر روز گذشته(پنجشنبه)شروع شده و ظرف دو، سه روز آینده به اوج خود می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۹۸۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰ 31 March 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا سرهنگ کیخسرو دستغیب، با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز گفت: همین امر موجب شده امسال اوج ترافیک را در ساعات بعداز اذان ظهر و عمدتا در محورهای بین شهری استان شاهد باشیم.

دستغیب گفت: در ساعات صبح ترافیک محورهای استان مانند روزهای عادی بوده، اما تقریبا از ساعت 15 ترافیک محورها عملا افزایش 30 درصدی داشته است.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه در ادامه از کاهش تصادفات استان در نوروز امسال خبر داد و افزود: در طرح نوروزی پلیس راه، تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی استان در مجموع 33 درصد کاهش داشته است.

دستغیب با اشاره به تداوم این طرح تا پایان روز 14 فروردین ماه، گفت: چنانچه موج بازگشت تا روز 15 فروردین هم ادامه داشته باشد، طرح نوروزی در روز 15 فروردین هم به قوت خود باقی خواهد ماند.

وی از مسافران نوروزی خواست تا از هرگونه عجله و شتاب برای برگشت خودداری کرده و برنامه برگشت خود را زمانبندی کنند.

دستغیب گفت: در این ایام 47 درصد تصادفات بصورت واژگونی ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده، عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و صحبت با تلفن همراه بوده است.

وی افزود: همچنین 32 درصد تصادفات در محورهای دوطرفه غیرمجزا ناشی از سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ بوده است که با توجه به رخ به رخ بودن عمده این تصادفات، بیشترین فوتی‌ها هم مربوط به تصادفات در این محورها بوده است.

دستغیب گفت: با توجه به این شرایط توصیه اکید این است که مردم برای بازگشت عجله نکرده و به طور جد از سرعت و سبقت غیرمجاز به ویژه در محورها دو طرفه استان اجتناب کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار