رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: بررسی آمار بارندگی‌های استان نشان می‌دهد میزان بارش‌ها در سال زراعی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۰۹۸۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶ 29 March 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «سعید قاسمی» افزود: میزان بارش‌ها از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون به ۳۱۲ میلیمتر رسیده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی گذشته ۶۱ میلی متر افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: با وجود افزایش ۲۴ درصدی میزان بارش ها در سال زراعی جاری ولی این بارش ها همچنان در مقایسه با میانگین بلند مدت سالانه (۳۶۹ میلیمتر) حدود ۱۵ درصد کاهش نشان می دهد.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه یادآور شد: شهرستان پاوه با ۵۶۹ میلیمتر، بیشترین میزان بارش را در سال زراعی جاری در استان به خود اختصاص داده است و شهرستان های ثلاث باباجانی با ۴۴۲، جوانرود با ۴۴۱ و گواور با ۴۲۷ میلیمتر بارندگی در رده های بعدی بیشترین بارندگی در استان قرار دارند.

قاسمی بیان کرد: بررسی آمار بارندگی های استان در سال زراعی جاری نشان می دهد به غیر از شهرستان های کنگاور، سنقر، پاوه و ثلاث بقیه شهرستان ها با افزایش بارندگی در مقایسه با سال زراعی گذشته مواجه شده اند.

وی افزود: در همین مدت شهرستان سنقر نیز با ۱۸۳ میلی متر کمترین میزان بارش را در بین سایر ایستگاه های استان به خود اختصاص داده است.

قاسمی ادامه داد: در سال زراعی جاری همچنین سومار با ۱۷۷ درصد افزایش در مقایسه با سال زراعی گذشته، بیشترین میزان افزایش بارندگی را در استان به خود اختصاص داده است و اسلام آباد با ۸۳ و قصرشیرین با ۷۳ درصد افزایش در رده های بعدی قرار دارند.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه اظهار کرد: در شهرستان کرمانشاه نیز در سال زراعی جاری، ۲۶۶ میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده است که این میزان در مقایسه با سال زراعی گذشته ۳۰ درصد افزایش و نسبت به میانگین بلند مدت ۲۱ درصد کاهش را نشان می دهد.

در حال حاضر در سطح استان ۱۲ ایستگاه سینوپتیک، یک ایستگاه فرودگاهی و جوبالا، ۱۲ ایستگاه خودکار، یک ایستگاه تحقیقات کشاورزی، ۹۲ ایستگاه باران سنجی، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، یک ایستگاه رادار هواشناسی، ۱۶ ایستگاه تبخیر سنجی و ۱۰ تشعشع سنجی دیجیتال در حال فعالیت است.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار