مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به گستردگی فعالیت‌های این سازمان در ارتباط با اقشار مختلف مردم، گفت: بهزیستی یکی از تخصصی ترین دستگاه‌های اجرایی است.
کد خبر: ۱۰۹۸۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸ 29 March 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر بهزاد شهبازی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در این دیدار اظهار کرد: بر اساس قانون اساسی وظیفه زنان و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، بهبود یافتگان و آسیب دیدگان آسیب اجتماعی برعهده سازمان بهزیستی است.

وی افزود: با توجه به گستردگی فعالیت‌های بهزیستی چهار معاونت تخصصی در این سازمان تشکیل شده و می‌توان گفت یکی از تخصصی‌ترین دستگاه‌های کشور است. مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: سازمان بهزیستی فعالیت‌های مختلفی را در بحث آزمایشگاه ژنتیک، غربالگری شنوایی و بینایی کودکان، مشاوره قبل و بعد از ازدواج و پیشگیری از اعتیاد و انواع بزه‌ها در معاونت پیشگیری را انجام می‌دهد.

شهبازی با اشاره به وجود تعداد بالای معلولان در استان کرمانشاه، بیان کرد: ۱۷ مرکز شبانه روزی توانبخشی و ۳۸ مرکز روزانه در استان کرمانشاه فعال هستند و از بیماران تا معلولان و بیماران اعصاب روان و اوتیسم از این مراکز خدمات دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: در معاونت اجتماعی با هر آنچه آسیب‌های اجتماعی که در استان کرمانشاه مشاهده می‌کنید رو به رو خواهید شد و هفت مرکز شبانه روزی شامل شیرخوارگاه در سنین مختلف نگه داری می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه از سال ۱۴۰۰ بخشی از کارهای این سازمان برون سپاری شده، خاطر نشان کرد: در همین راستا ۸۰ مرکز مثبت زندگی در استان ایجاد شده که پرونده‌های مددکاری را انجام می‌دهند و ارائه خدمت به مردم می‌کنند.

شهبازی با بیان اینکه بهزیستی مجموعه‌ای گسترده است و این نهاد ۷۰۰ پرسنل و چند هزار نیروی انسانی غیرمستقیم دارد، گفت: به دلیل حجم بالای کار و گستردگی فعالیت‌ها کارمندان بهزیستی با روحیه جهادی و خستگی ناپذیر در میدان حضور دارند و فعالیت می‌کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار