استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه از مدیران استان خواست، با تمام توان برای تحقق شعار سال- مهار تورم و رشد تولید- تلاش کنند.
کد خبر: ۱۰۹۸۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳ 28 March 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه دکتر محمدطیب صحرایی در اولین نشست شورای اداری استان در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد: آنچه رهبر معظم انقلاب در آغاز سال جدید به عنوان شعار سال تعیین کردند، در واقع یک هدف و راهبرد عالمانه برای پیشرفت و تعالی کشور است.

وی افزود: کشور برای کاهش مشکلات موجود در حوزه اقتصاد و معیشت مردم نیازمند مهار تورم و رشد تولید است و در استان کرمانشاه به دلیل نرخ بالای بیکاری و تورم، این نیاز بسیار مهم‌تر است.

صحرایی تاکید کرد: در سطح استان باید با کار و تلاش جهادی به سمت تولید و اشتعال بیشتر در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، تجارت و بازرگانی، صنعت و گردشگری و خدمات گام برداریم.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به نرخ تورم بالاتر از متوسط کشور، باید برای کاهش این نرخ در کرمانشاه برنامه‌ریزی و تلاش جهادی کنیم.

وی همچنین بر ضرورت توجه به فرهنگ و هویت اسلامی و دینی در همه برنامه‌ها و طرح‌ها تاکید کرد و گفت: تمامی برنامه‌ها، طرح ها و پروژه هایی که در حوزه‌های فرهنگی، هنری، کشاورزی، صنعتی، گردشگری و ... در سطح استان کرمانشاه برگزار می‌شود باید یک پیوست فرهنگی و هویتی داشته باشد و هیچگونه تعارض و عنادی با هویت ایرانی و اسلامی مردم کرمانشاه نداشته و با زیست بوم منطقه، همخوانی و سنخیت داشته باشد.

صحرایی خاطرنشان کرد: هر برنامه و رویدادی که در حوزه گردشگری اتفاقی می افتد باید با هویت دینی و مذهبی کرمانشاه همخوان باشد و ذره‌ای از آن عدول نشود.

وی همچنین بر کاهش هزینه‌های غیرضروری در ادارات دولتی تاکید کرد و گفت: متاسفانه در برخی ادارات هزینه‌های اضافی بسیاری برای کارهای غیرضروری می‌شود، در حالیکه گاهی حتی جایگاه مراجعه مردم در همین ادارات، شرایط مناسبی ندارد.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: اکرام و احترام به مردم یک اولویت است و باید در همه ابعاد مختلف مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه بازدید از مجموعه های خدمات رسان و دستگاه‌ها و ادارات مختلف و سفرهای شهرستانی را راهکاری برای اداره عالمانه استان دانست و عنوان کرد: در این سرکشی‌ها و بازدیدها، کاستی‌ها و نیازهای هر مجموعه و حوزه و یا شهرستان بررسی و پیرامون رفع آن، تصمیم گیری می‌شود.

صحرایی خاطرنشان کرد: خدمت عالمانه و صادقانه باید در همه عرصه‌های مدیریتی، خدماتی و کارشناسی تقویت شود.

وی از برنامه منظم سفرهای شهرستانی در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم در طول سال از هر شهرستان چندبار بازدید داشته باشیم و بر اساس اولویت‌ها به رفع مشکلات و پیگیری مصوبات بپردازیم.

استاندار کرمانشاه همچنین از کاهش تصادفات درون شهری و برون شهری در ایام نوروز خبر داد و گفت: در استان ۲۷ نقطه حادثه خیز وجود دارد که مقرر شد قبل و بعد آن نقاط برای رانندگان آشکار سازی شود؛ همچنین خودروهای سایر ادارات به کمک نیروهای پلیس آمد که خوشبختانه همین راهکارها به همراه رعایت مردم، موجب کاهش ۳۰ درصدی تصادفات در حوزه برون شهری شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش اشتغال را اولویت اول استان دانست و گفت: باید از هر ظرفیت و عرصه ای برای تقویت تولید و اشتغال در استان استفاده کنیم.

صحرایی عنوان کرد: در حوزه خودروسازی توافق‌های اشتغال آفرینی در راستای ارتقای سطح تولید و افزایش واحدهای قطعه ساز در استان صورت گرفته که روزهای بهتری را برای اشتغال کرمانشاه نوید می‌دهد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار