سرپرست فرمانداری قصرشیرین از بازدید ۱۰۸هزار مسافر و گردشگر از ابتدای تعطیلات نوروز تا پایان روز ششم فروردین ماه جاری از جاذبه‌های طبیعی، گردشگری و مکان های تفریحی و تاریخی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۸۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰ 28 March 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا محمد حیدری افزود: این مسافران از نقاط مختلف کشورمان برای گذراندن تعطیلات نوروز با توجه به اقلیم مناسب و آب و هوای مطبوع به این شهرستان سفر کردند.

وی اظهار کرد: این میزان مسافر و گردشگر بر اساس سامانه میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری به قصرشیرین سفر داشته اند.

سرپرست فرمانداری گفت: تعدادی از مسافران نوروزی نیز در اماکن اقامتی این شهرستان شامل هتل ها و مهانسراها و مدارس اسکان یافتند.

حیدری اضافه کرد: البته تعدادی از مسافران نیز در میادین، بوستان ها و نقاط مختلف این شهرستان به برپایی چادرهای مسافرتی اقدام کردند و با توجه به بارش نزولات آسمانی و بسیار مناسب و با وجود حجم بسیار بالای ورود مسافران به منطقه از نظر تصادفات و سوانح جاده ای مشکلی نداشته ایم.

وی بیان کرد: تجهیز کلاس های درس سه مدرسه، مهمان سراهای ادارات و مکان های اقامتی قصرشیرین با ظرفیت ۱۴ هتل و مهمانپذیر، از تمهیدات صورت گرفته برای اسکان مسافران و گردشگران در نوروز امسال بوده است.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: تزیین سطح شهر و تنظیف معابر و خیابان ها و سامان دهی بوستان ها، برپایی سیاه چادرهای عرضه شیرینی های محلی، محصولات لبنی و نان و صنایع دستی و اجرای برنامه های شاد و جنگ شادی و نواختن ساز و دهل باعث شده تا گردشگران و مسافران زیادی این شهرستان را برای سفر خود انتخاب کنند.

وی ادامه داد: گشت های پلیس راه و تیم های امداد و نجات و راهنمای مسافران نوروزی نیز در کنار دیگر دستگاه های خدمات رسان آماده انجام وظیفه و ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران نوروزی هستند.

قصرشیرین به واسطه داشتن مرزهای رسمی پرویزخان برای فعالیت های منحصر به فرد اقتصادی و مرز خسروی با داشتن بزرگترین پایانه زمینی خاورمیانه برای تردد زوار عتبات عالیات و مسافران خارجی و داشتن امکانات اقامتی و هتل های مناسب بهترین خدمات را به مسافران ارائه می دهد.

وجود اماکن طبیعی و چشم اندازهای زیبا و دلنواز، رودخانه خروشان الوند و بهار زودهنگام، آثار تاریخی عمارت خسرو، چهارقاپو، کانال ساسانی، کاروانسرای شاه عباسی، بان قلعه و نهر شاه گدار و وجود بازارچه سنتی و نیز مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در قصرشیرین موجب شد تا هر ساله در ایام نوروز شمار زیادی از هموطنان به ویژه اهالی شهرهای همجوار، این منطقه را برای گذراندن تعطیلات نوروزی خود انتخاب کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار