رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کرمانشاه، از توقیف ۶۱۰ دستگاه خودرو متخلف طی ۶ روز سپری شده از سال‌ جاری به علت انجام حرکات مخاطره‌آمیز و ایجاد ناامنی برای دیگر خودروهای سواری در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۸۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵ 28 March 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا سرهنگ «محمد حیدری» افزود: وسایل نقلیه رانندگانی که در معابر شهری مرتکب حرکات مخاطره آمیز و حادثه ساز شوند با هدف ارتقاء ایمنی ترافیکی شهروندان و کاهش تصادفات، ثبت توقیف و به مدت ۱۵ روز در پارکینگ متوقف خواهند ماند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر ثبت توقیف، برای راننده خاطی نمره منفی منظور و جریمه رانندگی نیز در نظر گرفته می شود.

سرهنگ حیدری افزود: علاوه براینکه بر روی پلاک خودرو به صورت سیستمی توقیف ثبت می شود، برای مالک وسیله نقلیه پیامک ارسال و در اولین فرصت خودرو به پارکینگ منتقل خواهد شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: صاحیان خودروهای توقیفی لازم است از طریق دفاتر پلیس ۱۰+ یا نرم افزار پلیس من مراحل ترخیص را پس از ارائه تعهدنامه محضری مبنی بر اصلاح رفتار ترافیکی و حضور در کلاس‌های آموزشی ویژه رانندگان حادثه ساز طی کنند.

وی یادآور شد: حرکت به صورت مارپیچ و نمایشی، سرعت و سبقت غیرمجاز و ایجاد صدای ناهنجار و آزاردهنده از مهمترین تخلفاتی هستند که موجب سلب آسایش شهروندان و به مخاطره انداختن امنیت عمومی ترافیک می شوند.

سرهنگ حیدری، شعار ترافیکی نوروز ۱۴۰۲ را «نشاط بهار، پرهیز از خطر، آرامش در سفر» عنوان کرد و از شهروندان خواست رانندگان پرخطر را از طریق سامانه های تلفنی ۱۱۰ و ۱۲۰ به پلیس معرفی کنند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۲۵ هزار ۴۵ کیلومتر مربع، یک و نیم درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.

این استان دارای هشت هزار و ۵۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراهی است که از این میزان ۴۶۷ کیلومتر آن بزرگراه، ۴۷۳ کیلومتر راه اصلی، هزار و ۸۹۱ کیومتر راه فرعی و پنج هزار و ۲۲۰ کیومتر راه روستایی است.

همچنین ۹۲ درصد حمل و نقل در استان کرمانشاه از طریق جاده، پنج درصد هواپیما و سه درصد با قطار صورت می‌گیرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار