رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از ۲۹ اسفند تا ۶ فروردین ۱۴۰۲، بیش از ۲۷ هزار بیمار در بیمارستان‌های استان به صورت سرپایی مداوا شدند و بیش از ۲۱ هزار نفر نیز در در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۹۸۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹ 28 March 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه دکتر «قباد محمدی» افزود: در تعطیلات نوروز امسال همکاران ما در تمام مراکز درمانی و بهداشتی در حال خدمت رسانی بی وقفه به مردم استان و میهمانان نوروزی هستند.

وی اضافه کرد: اتاق‌های عمل تمام مراکز درمانی در ایام تعطیلات فعال است و در این مدت حدود یک هزار عمل جراحی در آنها انجام شده است. ️

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: همکاران ما در معاونت بهداشتی دانشگاه بازرسی‌های ویژه‌ای از اماکن عرضه موادغذایی، خوراکی و رستوران‌ها داشتند که بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ بازدید از ابتدای نوروز تاکنون انجام شده و از این تعداد ۱۰۹ مورد پلمب شده است.

وی اظهار داشت: ۴۲ داروخانه هم از ۲۹ اسفند تا ۶ فروردین مورد بازرسی همکاران معاونت غذا و دارو قرار گرفت و به موارد لازم تذکر داده شد.

محمدی همچنین افزود: مراکز درمانی استان نیز در این مدت مورد بازرسی و رصد همکاران معاونت درمان و تیم‌های ویژه بازرسی قرار گرفت، ۱۶ مورد بازدید از مراکز درمانی و ۳۹ مورد نیز بازدید از درمانگاه‌ها بوده که یک واحد غیرمجاز هم پلمب شد.

وی، تعداد ماموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی را بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ ماموریت عنوان کرد و گفت: ۱۲۶ نفر نیز به ایستگاه‌های سلامت مراجعه کرده اند.

محمدی تاکید کرد: سلامت مردم برای همکاران ما در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی از مهمترین اولویتهاست و بویژه در ایام نوروز و شروع سال که امیدواریم باسلامتی آغاز شده باشد اگرچه همکاران ما این روزها در مراکز درمانی و بهداشتی شیفت هستند و در کنار خانواده‌هایشان نیستند اما سلامتی مردم لذت این خدمت را دو چندان می‌کند.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۹ دانشکده دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، توانبخشی، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی دارد.

۸۵ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۸ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۹رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و یک رشته کاردانی است.

این دانشگاه همچنین ۵۵۲ عضو هیأت علمی دارد و ۶۶۸ دانشجوی خارجی نیز اکنون در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حال تحصیل هستند.

هم‌اکنون بیش از چهار هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

براساس آمارها سالانه بیش از ۱۳۰۰ مقاله در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید و منتشر می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار