سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کرمانشاه اعلام کرد: در ۱۵ روز گذشته بیش از ۹۸۶ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه دیدن کردند.
کد خبر: ۱۰۹۸۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷ 27 March 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «داریوش فرمانی»، با اشاره به استقبال میهمانان نوروزی از جاذبه‌های گردشگری استان افزود: گردشگران و میهمانان نوروزی در این مدت از بناها و محوطه‌های تاریخی، موزه‌ها، جاذبه‌های طبیعی و تفریحی، اماکن مذهبی و دست سازه‌های استان بازدید داشته‌اند.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی در بحث اسکان مسافرین نوروزی در کرمانشاه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۴۰ هزار و ۱۲۹ نفر در مراکز اقامتی استان شامل هتل‌ها، میهمانپذیرها، خانه مسافرها، اقامتگاه‌های بوم گردی، مدارس، خوابگاه‌های دانشجویی اسکان پیدا کردند.

فرمانی به انجام بازدیدهای نظارتی از تاسیسات گردشگری استان هم در این مدت اشاره‌ای کرد و گفت: در این رابطه تاکنون حدود ۵۰۰ فقره بازدید نظارتی صورت گرفته است.

وی یادآور شد: طی این بازدیدها برای ۳۲ مرکز تشویقی، برای ۶۱ مرکز تذکر، برای ۹ مرکز اخطار کتبی و برای ۱۰ مرکز هم تعلیق صادر شده‌ است.

وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده‌ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده‌اندحاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب‌های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت و آبشار پیران از مهم‌ترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

در استان کرمانشاه ۲۶ هتل، پنج هتل آپارتمان، ۲۰ میهمانپذیر، ۱۸ مجتمع خدمات رفاهی و ۴۴ اقامتگاه بوم گردی فعالیت می‌کند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۵ شهر دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار