مسؤول روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مسافران نوروزی مستقر در چادر به دلیل استفاده از وسایل گرمایشی مانند گاز پیک نیک یا زغال سبب مواردی از مسمومیت‌های گازی شده که خوشبختانه تا به امروز فوتی در این زمینه نداشته‌ایم.
کد خبر: ۱۰۹۸۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴ 27 March 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس اکبر آزادی، مسؤول روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، اظهار کرد: هر ساله با توجه به ابلاغیه و دستورالعمل سازمان اورژانس کشور تمهیدات ویژه‌ای مانند سایر ارگان‌ها در راستای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در قالب طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفندماه تا ۱۵ فروردین‌ماه در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به آماده‌باش همکاران اورژانس در سطح استان، تصریح کرد: سه ایستگاه سلامت در محورهای مواصلاتی در ورودی شهرستان کنگاور، سه‌راهی بیاشوش ورودی شهرستان پاوه و جوانرود و شهرستان قصرشیرین به عنوان ایستگاه‌ها و کمپ‌های نوروزی برپا شده تا مسافران بیمار با مراجعه به این کمپ‌ها معاینه و ویزیت و در صورت نیاز به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها منتقل شوند.

مسؤول روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: همچنین در طول مسیر آمبولانس‌های اورژانس در کنار جاده‌ها در راستای آرامش‌بخشی به مسافران نوروزی و امدادرسانی شهری مستقر شده‌اند.

وی یادآور شد: هر سال در ایام نوروز مسافران چادرهایی را برپا می‌کنند که در این ایام با کاهش دمای هوا در برخی از شهرهای استان سبب شده در چادرها از وسایل گرمایشی مانند گاز پیک نیک یا زغال استفاده کنند که همین باعث مواردی از مسمومیت‌های گازی شده که خوشبختانه تا به امروز فوتی در این زمینه نداشته‌ایم.

آزادی ادامه داد: این روزها هم با توجه به بارش‌های بهاری، سطح جاده‌های استان لغزنده شده که متسأفانه واژگونی‌های زیادی داشتیم، لذا رعایت سرعت مطمئنه و استراحت کافی در صورت خستگی و خواب‌آلودگی توصیه می‌شود.

وی از مسافران نوروزی کرمانشاه خواست، اولین اقدام در مواردی همچون مشاهده تصادفی در طول محورهای مواصلاتی، مشکلات قلبی، مسمومیت‌های دارویی و سکته‌های مغزی تماس با شماره ۱۱۵ باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار