آبرسانی روستاهای استان کرمانشاه؛
تفاهم نامه یک هزار میلیارد تومانی برای تکمیل شبکه آبرسانی روستاهای استان کرمانشاه و پایان دادن به مشکل کم آبی روستاییان امضا شد.
کد خبر: ۱۰۹۸۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲ 27 March 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه، تفاهم نامه یک هزار میلیارد تومانی برای تکمیل شبکه آبرسانی روستاهای استان کرمانشاه و پایان دادن به مشکل کم آبی روستاییان به امضای استاندار کرمانشاه رسید.

این تفاهم نامه سه جانبه بین سردار فدوی جانشین قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، جعفری مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه بسته شد که قرار است با اجرای آن طی سه سال ۶۶۷ روستای استان از آب لوله کشی پایدار و سالم بهره مند شود.

در مراسم امضای این تفاهم نامه که شامگاه یکشنبه در دفتر استاندار کرمانشاه نهایی شد، رشیدی عضو هیأت رئیسه و نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، سردار عظیمی فرمانده قرارگاه نجف غرب کشور، سردار ریحانی و سردار قنبری فرمانده و جانشین سپاه حضرت نبی اکرم (ص)، مدیرکل آب و فاضلاب استان و مدیرکل حوزه استاندار حضور داشتند.

تفاهم نامه‌ای که پیش تر به امضای سردار فدوی و جعفری به امضای استاندار کرمانشاه رسید طرح آبرسانی به ۳۱۸ روستای دچار تنش آبی استان است.

در فاز اول این تفاهم نامه هم که هم اکنون در حال اجرا است، آبرسانی به ۳۴۹ روستای دیگر استان در دستور کار قرار دارد و مقرر شده است که تا پایان سال ۱۴۰۲ حدود ۲۰۰ روستای از آن به شبکه آبرسانی متصل شوند.

قرارگاه نجف اشرف غرب کشور و سازمان بسیج سازندگی استان به عنوان زیرمجموعه سپاه نبی اکرم (ص) استان، ۲ معین قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در استان هستند و شرکت آب و فاضلاب استان هم نماینده وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب است که در اجرای تفاهم نامه با استانداری کرمانشاه همکاری می‌کنند.

با تکمیل فازهای اول و دوم تفاهم نامه، ۶۶۷ روستای استان از شبکه آب پایدار بهره مند و مشکل تنش آبی روستاهای استان به طور کامل مرتفع می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار