رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: عملیات ساخت ۴۳ پروژه حوزه سلامت استان با متراژ بیش از ۱۲ هزار متر مربع سال ۱۴۰۱ به پایان رسید.
کد خبر: ۱۰۹۸۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳ 26 March 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه «قباد محمدی» افزود: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۳ پروژه حوزه سلامت جمعا به متراژ ۱۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع، افتتاح شد و یا هم اکنون قابلیت افتتاح و بهره برداری را دارند.

وی اضافه کرد: پروژه های حوزه بهداشت، ۲۰ پروژه با متراژ ۲ هزار و ۱۲۰ متر مربع شامل احداث ۱۲ خانه بهداشت و تکمیل و احداث چندین مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی به همراه پانسیون پزشکان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در حوزه درمان نیز ۱۶ پروژه با متراژ هفت هزار و ۱۲۳ مترمربع به پایان رسیده که شامل احداث پایگاه اورژانس، کلینیک ویژه، آزمایشگاه و داروخانه و تعمیرات، بهسازی و توسعه چندین بخش درمانی می‌باشد.

وی اظهار داشت: در سایر حوزه ها نیز هفت پروژه با متراژ سه هزار و ۱۵۵ مترمربع به اتمام رسید که از جمله آن می‌توان احداث سالن کنفرانس معاونت غذا و دارو و تعمیرات و بهسازی دانشکده توانبخشی، مجتمع عالی سلامت اسلام آبادغرب، دانشکده پرستاری سنقر و ساختمان اداری پارک فناوری سلامت و مرکز رشد اشاره کرد.

محمدی ادامه داد: هم‌اکنون نیز ۲۵ پروژه فعال در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه وجود دارد که احداث بیمارستان شیمی درمانی و رادیوتراپی بهارستان، خوابگاه دانشجویی ۴۰۰ نفره، دانشکده دندانپزشکی و پزشکی در پردیس دانشگاه و اورژانس بیمارستان آبت اله طالقانی از مهمترین آنان است.

وی عنوان کرد: از میان پروژه های فعال بیمارستان شیمی درمانی و رادیوتراپی بهارستان در مراحل پایانی ساخت است که افتتاح و راه اندازی آن می‌تواند تحولی عظیم در حوزه درمان بیماران سرطانی به وجود آورد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پایان گفت: همچنین دانشکده دندانپزشکی نیز طی چند ماه آینده افتتاح و به چرخه آموزش دانشگاه اضافه می‌شود و مشکل این دانشکده که با کمبود شدید فضای فیزیکی روبروست را حل خواهد کرد.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۹ دانشکده دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، توانبخشی، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی دارد.

۸۵ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۸ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۹رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و یک رشته کاردانی است.

این دانشگاه همچنین ۵۵۲ عضو هیأت علمی دارد و ۶۶۸ دانشجوی خارجی نیز اکنون در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حال تحصیل هستند.
هم‌اکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

براساس آمارها سالانه بیش از ۱۳۰۰ مقاله در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید و منتشر می‌شود.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار