رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کنگاور گفت: دهکده ملی سازهای سنتی ایران که در روستای هدف گردشگری «فش» از توابع شهرستان کنگاور قرار دارد میزبان مسافران نوروزی است.
کد خبر: ۱۰۹۸۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲ 26 March 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «محمدجواد عظیمی»، با اشاره به جاذبه‌های زیاد شهرستان کنگاور برای گردشگران نوروزی، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در این شهرستان، معبد آناهیتا واقع در داخل شهر کنگاور است که هر ساله گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کنگاور افزود: همچنین در شهر کنگاور سه حمام تاریخی به نام‌های میدان، بزرگ و ساری اصلانی وجود دارد که مربوط به دوره‌های قاجاریه و صفویه هستند.

او از وجود سراب‌های متعدد در این شهرستان هم خبر داد و گفت: برای گردشگرانی گه علاقه‌مند به اکوتوریسم هستند، سراب‌های فش، ماران، کبوترلانه، گرمخانی و باباعلی گزینه‌های بسیار خوبی است.

عظیمی با بیان اینکه مردم فش در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی هم تبحر دارند، عنوان کرد: یکی از برجسته‌ترین صنایع‌دستی این شهرستان ساخت سازهای سنتی است که مرکز آن در روستای فش قرار دارد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کنگاور تاکید کرد: در این روستا می‌توانید کارگاه‌های مختلف ساخت سازهای سنتی را ببینید، برای همین هم به عنوان دهکده سازهای سنتی ایران ثبت ملی شده‌ است.

او با بیان اینکه مردم و مسئولان کنگاور آماده استقبال از میهمانان نوروزی هستند، گفت: برای استقبال از میهمانان و مسافران زیباسازی فضا و مبلمان شهری و چیدمان سفره هفت‌سین انجام شده‌ است.

عظیمی یادآور شد: در ورودی معبدآناهیتا هم یک نمایشگاه صنایع‌دستی برپا شده است تا هنر دست هنرمندان صنایع‌دستی این شهرستان برای گردشگران به نمایش در آید.

شهرستان کنگاور یک اقامتگاه بوم‌گردی و یک خانه مسافر دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار