مجتمع گردشگری فیض‌آباد کرمانشاه که شامل ۱۰ اثر ملی است، تا دو هفته آینده آماده بازدید گردشگران می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۷۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹ 21 March 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از تسنیم ، فرماندار کرمانشاه به همراه اعضای ستاد خدمات سفر شهرستان امروز از مجتمع گردشگری فیض‌آباد، تاقبستان و اماکن اقامتی بازدید کردند و استقبال از مسافران نوروزی نیز از دیگر برنامه‌های اعضای ستاد بود.

مجتمع گردشگری فیض‌آباد که در بافت قدیمی شهر قرار دارد شامل 10 اثر ملی ثبت شده در نزدیکی یکدیگر است و شهرداری اکنون در حال سنگفرش و نورپردازی این محوطه است.

حمام نظام، مسجد نظام، تکیه بیگلربیگی، سرای همدانی‌ها و زورخانه علمدار در محدوده مجموعه گردشگری محله فیض‌آباد شهر کرمانشاه قرار دارد.

ابراهیم رحیمی‌زنگنه سرپرست فرمانداری کرمانشاه در این بازدید در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید از مراکز اقامتی و آثار برجسته فرهنگی شهر کرمانشاه اظهار داشت: در کوچه پشت تکیه بیگلربیگی 10 اثر ملی وجود دارد که در شعاع 200 تا 300 متری قرار دارند.

وی عنوان کرد: با همت شهرداری عملیات سنگفرش سه کوچه پشت تکیه بیگلربیگی آغاز شده و در کمتر از دو هفته دیگر آماده بهره‌برداری است و با این کار برای نخستین بار در شهر کرمانشاه مجتمع گردشگری ایجاد می‌شود که 10 اثر گردشگری در نزدیکی هم در معرض بازدید گردشگران قرار می‌گیرد.

رحیمی‌زنگنه با اشاره به اینکه در بافت سنتی شهر کرمانشاه 58 اثر ملی وجود دارد گفت: امید داریم این اقدام مقدمه‌ای برای احیا و بازسازی محله فیض‌آباد باشد.

وی با بیان اینکه پیگیر بازسازی خانه مشروطه کرمانشاه هستیم افزود: مردم کرمانشاه در دوره مشروطه در حوزه انقلاب مشروطه افتخار آفریدند و افتتاح این خانه بخشی از مبارزات مردم کرمانشاه در دوره قاجار را نشان می‌دهد و از این جهت باید ماندگار باشد.

رحیمی‌زنگنه افزود: سرای مشروطه همان خانه‌ای است که بزرگان مشروطه خواه دوره قاجار کرمانشاه جلسات خود را در آن برگزار می‌کردند و این اثر برگ زرینی از افتخارات را نشان می‌دهد.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه بازدید از محوطه تاقبستان، استقبال از مهمانان نوروزی و بازدید از نمایشگاه بهاره را از دیگر برنامه‌های امروز ستاد خدمات سفر عنوان کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار