استاندار کرمانشاه گفت: از هیچ فرصتی برای توسعه استان کرمانشاه چشم‌پوشی نخواهیم کرد.
کد خبر: ۱۰۹۷۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵ 20 March 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا محمد طیب صحرایی،در جلسه امروز (۲۸ اسفند) شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کرمانشاه با اشاره به فرصت‌ها و سرمایه‌های متعددی که استان کرمانشاه دارد، نیروی انسانی را از مهمترین این سرمایه‌ها دانست و افزود: هرچقدر این سرمایه‌ها را زودتر دریابیم، نتایج بهتری خواهیم گرفت.

وی اجرای طرح بورسیه شغلی در دانشگاه‌ها را فرصتی برای استفاده از ظرفیت نیروی انسانی برشمرد و تاکید کرد: به اصل این ایده برای استان نیاز داریم، زیرا تمرکز برای جذب نخبگان یکی از گلوگاه‌های کمک به توسعه اقتصادی و حرکت علمی در کرمانشاه است.

استاندار کرمانشاه بر لزوم افزایش کیفیت و اجرای تخصصی این طرح تاکید کرد و یادآور شد: باید طرح بورسیه شغلی در دانشگاه‌ها به طرحی چابک و اثرگذار تبدیل شود و از همه ظرفیت‌های قانونی برای اجرای هرچه بهتر آن استفاده کنیم.

صحرایی با بیان اینکه ورود دانشجویان به فضای صنعت باید واقعی باشد، خاطرنشان کرد: لازم است آمادگی برای ورود به بازار کار را از دانش‌آموزان آغاز کنیم.

وی سپس از تمرکز خود بر پیگیری مسائل اقتصادی استان با هدف رفع موانع پیش روی کسب و کارها، کمک به اشتغال و رونق تولید در استان یاد کرد و ادامه داد: طی چند وقت اخیر اقدامات خوبی خصوصا در زمینه مباحث بانکی رخ داد.

به گفته استاندار کرمانشاه، روند راهگشایی فعالیت‌های اقتصادی استان با قوت ادامه خواهد یافت.

وی همچنین به عادی‌سازی روابط ایران و عربستان اشاره کرد و گفت: ما هم باید تا حد امکان از این فرصت برای کرمانشاه استفاده کنیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچگاه آغازگر تخاصم و تقابل با هیچ کشوری نبوده، یادآور شد: دشمنی کشورهای مختلف با ما حتی به زمان قبل از انقلاب بازمی‌گردد که نمونه آن را در مقابله با ملی شدن صنعت نفت، شاهد بودیم.

به گفته صحرایی، نباید در این زمینه دچار آدرس اشتباه شویم و فراموش کنیم همواره تقابل از سوی دشمنان ما آغاز شد.

وی اضافه کرد: هر زمان که هر کشوری دست از موضع غیرمنطقی در برابر ایران بردارد، ما هم از تجدید رابطه استقبال خواهیم کرد.

صحرایی ابراز امیدواری کرد، تجدید روابط با عربستان نیز ضامن منافع دنیای اسلام و منافع ایران باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار