رییس اداره اندازه سنجی، مقیاس و مقادیر اوزان اداره کل استاندارد استان کرمانشاه، در آستانه عید نوروز؛ از بازرسی مستمر و روزانه این دستگاه از شیرینی فروشی های استان در ارتباط با کم فروشی خبر داد و گفت: روزانه حدقل از ۱۷ شیرینی فروشی برای مقابله با کم فروشی در استان بازرسی می شود.
کد خبر: ۱۰۹۷۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹ 18 March 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «سعید قریشی» افزود: یکی از نکاتی که در این خصوص حساسیت دارد این است، شیرینی فروشی ها نباید وزن جعبه را با مشتریان حساب کنند و در بازرسی ها باید ترازو های خود را با وزن جعبه صفر کرده باشند.

وی بیان داشت: کارشناسان این اداره در بازرسی ها در راستای جلوگیری از تضییع حق مردم، اگر تخلیفی مشاهد کنند حتما آن را برای برخورد به تعزیرات استان معرفی می کنند.

قریشی در ادامه با بیان اینکه ۱۲ نوع استاندارد برای جلوگیری از کم فروشی در حوزه های مختلف برای این اداره تعریف شده است گفت: اداره استاندارد در راستای کم فروشی محصولات که هم تضییع حق مصرف کنندگان و مردم است ،در سطح تولید، توزیع و بازار با جدیت تمام به مقابله با متخلفان می پردازد و به آزمون اندازه، وزن و قیاس کالاها اقدام می کند.

وی همچنین بیان داشت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۰ هزار بار آزمون وزن سنجی، قیاس و اندازه از وسایل توزیعی سطح بازار استان صورت گرفته که از این نظر رتبه پنجم کشور را داریم.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود همچنین به آزمون وزن سنجی دوره ای ۳۲۲ مورد باسکول و هشت هزار ترازو سبک و دیجیتالی در سطح بازار اشاره کرد.

قریشی همچنین از آموزن اندازه سنجی ۲ هزار و ۱۰۰ نازل جایگاه های سوخت گازائیلی و بنزینی و ۳۲۱ نازل سی ان جی در سطح استان کرمانشاه در سال جاری خبر داد و گفت: هرگاه نازلی غیر استاندارد باشد از دور خارج می شود و تا زمانی که استاندارد بگیرد.

وی در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلفی مانند کم فروشی، قیاس و مقدار محصول و کالایی آن را به سامانه هزار ۱۵۱۷ پیامک و یا با شماره ۱۵۱۷ تماس بگیرند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۴ شهرستان ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار