مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری استان کرمانشاه؛ نهضت بازگشت به مسجد را مهمترین اولویت این نهاد مذهبی مردمی دانست و در این راستا از اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، آموزشی در حوزه‌های مختلف در کانون‌های مساجد شهری و روستایی استان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۶۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶ 16 March 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا ؛ حجت الاسلام «افشین کلات‌پور» در نشست خبری که به مناسبت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در دفتر مدیریت این نهاد در استان کرمانشاه برگزار شد؛ کانون های فرهنگی هنری مساجد را یک نهاد مردمی، غیر دولتی و غیر انتفاعی و کاملا انقلابی دانست که در سال ۷۱ به دستور مقام معظم رهبری برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان تاسیس شد.

وی هدف اصلی و مهم این نهاد را تربیت نیروهای متخصص، متعهد و انقلابی عنوان کرد و گفت: در این ۳۰ سال کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد منشاء خیر بسیاری در راستای کمک به مردم و تربیت نیروهای متخصص و متعهد و انقلابی بوده است.

حجت الاسلام کلات‌پور؛ توزیع ۸۰ تن گوشت در پویش مواسات و همدلی دوران شیوع کرونا در استان کرمانشاه با کمک برنامه سمت خدا و موسسه خیریه حضرت خدیجه، کمک های روحی و روانی پس از زلزله به زلزله زدگان و سیلبه سیل زدگان را از جمله این کمک ها دانست.

وی با بیان اینکه ۲۵ هزار کانون فرهنگی، هنری مساجد با سه میلیون عضو در کشور داریم، گفت: تمام کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور از طریق سامانه "فهما" یا بچه های مسجد به صورت آنلاین به هم متصل هستند و مهمترین هدف آن نیز همگرایی در اجرایی برنامه های فرهنگی و هنری با توجه به ظرفیت های بومی مذهبی هر منطقه و پرهیز از جزیره ای عمل کردن است.

تاسیس کانون های مساجد در مناطق محروم در اولویت است

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود، اجرای برنامه های عمرانی، اقتصادی در مناطق محروم را از اولویت های این نهاد دانست و گفت: تاسیس کانون های فرهنگی و هنری در مساجد محلات، شهرک و روستاهای مناطق محروم از مهمترین برنامه های این نهاد است.

حجت الاسلام کلات‌پور بیان داشت: کانون های مساجد برنامه های هنری و فرهنگی و آموزشی مانند اجرای گروه سرود، تئاتر، کلاس های درسی، روباتیک، و کلاس های قرآنی، نقاشی و دیگر هنرها را به صورت بسیار ارزان قیمت برای گروه های سنی مختلف محله اعم از کودکان و نوجوان ، دختر و پسر و براساس فرهنگ بومی و ذائقه هر منطقه با ۱۶ سرفصل یا محور در دستور اجرا دارد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر استان کرمانشاه ۵۸۹ کانون فرهنگی و هنری مساجد با ۳۲ هزار عضو دارد که ۶۱ درصد آنها در روستاها و ۴۹ درصد در شهرها در حال فعالیت هستند.

کانون های فرهنگی و هنری مساجد برتر استان کرمانشاه تجلیل می شوند

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری استان کرمانشاه مساجد را پرچم دار کارهای فرهنگی جوامع اسلامی در طول تاریخ ذکر کرد و گفت: حکومت های اسلامی با مسجد کارهای خود را شروع کردند و با مسجد باقی می مانند و با مسجد هم ادامه پیدا می کنند.

حجت الاسلام کلات‌پور در ادامه از مهمترین برنامه های دولت سیزدهم را راه اندازی نهضت بازگشت به مسجد عنوان کرد و بیان داشت: این نهضت در راستای پرهیز از جزیره ای عمل کردن در امور فرهنگی با هم افزایی همه دستگاه ها با محوریت مسجد راه اندازی شده است.

وی هدف از این نهضت را بازگشت جایگاه مسجد در جامعه مانند رسیدگی به امور محله به صورت ریش سفیدی عنوان کرد و گفت: در این راستا با شورای حل اختلاف دادگستری نیز تفاهم نامه هایی امضاء شده است.

حجت الاسلام کلات پور در بخش پایانی صحبت های خود؛ در آستانه ماه مبارک رمضان اجرای برنامه های قرآنی مانند برنامه ختم قرآن، مسابقات رشته های مختلف قرآنی و احکام را از جمله برنامه های کانون های فرهنگی هنری استان اعلام کرد.

وی همچنین از تجلیل کانون های برتر فرهنگی و هنری شهر کرمانشاه در روز شنبه ۲۷ اسفند ماه و شهرستان های غرب استان در تاریخ ۲۸ اسفندماه خبر داد و گفت: هفته گذشته از کانون های فرهنگی و هنری شهرستان سنقر نیز تجلیل به عمل آمد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار