معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: از اواسط بهمن تاکنون ۵۰ کیلوگرم انواع مواد محترقه دست‌ساز و پرخطر در استان کرمانشاه کشف شده است.
کد خبر: ۱۰۹۶۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸ 15 March 2023

سرهنگ محمدرضا یاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: برخورد با افرادی که مواد محترقه توزیع می‌کنند از اواسط بهمن ماه در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفته است و علاوه بر برخورد با صنوف متخلف مبادی ورودی و خروجی استان کنترل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این مدت بیش از 600 هزار عدد انواع مواد محترقه و 50 کیلو مواد منفجره دست ساز و پرخطر در استان کشف شده است عنوان کرد: تنها برخورد انتظامی کافی نیست و باید همه برای جلوگیری از توزیع این مواد خطرناک تلاش کنند.

یاری با اشاره به اینکه بیشتر صنوف با نیروی انتظامی همکاری کرده‌اند گفت: تعداد گشت‌های نیروی انتظامی برای امروز افزایش یافته و تمهیدات خاصی برای این رو اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه تمام معابر و خیابان‌ها به صورت محسوس و نامحسوس پوشش داده می‌شوند افزود: بنابر هماهنگی انجام شده با دستگاه قضایی، متخلفان در این زمینه تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشت خواهند بود.

قلعه‌سفیدی رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی آتشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه نیز با اشاره به اینکه در سال گذشته در ایام منتهی به چهارشنبه سوری قطع عضو در استان گزارش نشد اما امسال از 10 روز گذشته تاکنون یک مورد گزارش شده اظهار داشت: از سال 90 تاکنون بیشترین صدمات مربوط به سال 96 بوده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در چهارشنبه آخر سال 125 مورد حادثه رخ داد که 99 مورد مربوط به آقایان و 26 مورد مربوط به بانوان بود عنوان کرد: بیشترین آسیب‌ها از ناحیه دست و قطع عضو بوده اما سال گذشته بیشترین آسیب‌دیدگی مربوط به ناحیه چشم بود.

قلعه‌سفیدی با اشاره به اینکه حدود 48 درصد این صدمات به دلیل سوختگی ایجاد می‌شود گفت: آتش در محیط سربسته و در حجم زیاد نباید روشن شود و برای شعله‌ور کردن آتش از ادکلن و حشره‌کش نباید استفاده شود زیرا سبب ایجاد ترکش می‌شود.

وی از آمادگی اورژانس برای امدادرسانی به مصدومان خبرداد و گفت: علاوه بر فعالیت پایگاه‌ها، آمبولانس‌هایی در نقاط مختلف مستقر شده و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس آماده شده است.

قلعه‌‌سفیدی افزود: مکان‌هایی از سوی شهرداری تعبیه شده که فضایی ایمن برای شادی و برگزاری این مراسم باستانی فراهم شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار