مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه:
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از تشکیل قرارگاه قرآنی و هم افزایی بیشتر دستگاه های فرهنگی خبر داد و گفت: در ماه مبارک رمضان جزء خوانی مرکزی قرآن کریم اجرا و از شبکه زاگرس پخش می شود.
کد خبر: ۱۰۹۶۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶ 14 March 2023
یوسف احمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه  اظهار کرد: با دستور استاندار در جلسه ای با حضور مسئولین فرهنگی و قرآنی و جمعی از جامعه قرآنی استان برای نخستین بار قرارگاه قرآنی تشکیل شد تا دستگاه های فرهنگی از جمله سازمان تبلیغات، اداره فرهنگ و ارشاد و اوقاف هم افزایی بیشتری داشته و با همکاری صدا و سیما و شهرداری برنامه های  منسجمی در سطح استان اجرا شود. 
 
وی افزود: در ایام ماه مبارک رمضان برنامه جزء خوانی  مرکزی به صورت مستقیم از شبکه زاگرس پخش می شود همچنین تمامی شهرستان های استان برنامه جزء خوانی دارند علاوه بر برنامه های مرکزی شهرستان ها، در بسیاری از مساجد استان هم بعد از نماز صبح و ظهر و تعدادی هم پیش از نماز مغرب و عشا جزء خوانی قرآن کریم انجام می شود. 
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد:  تلاش می کنیم، امسال هم محافل مجلسی قرآن کریم که هر ساله میزبان قاریان بین المللی، کشوری و استانی است را برگزار کنیم، این برنامه ها از ۴ فروردین ماه آغاز و تا سوم اردیبهشت ماه ( در طول ماه مبارک رمضان) ادامه دارد. 
 
وی در خصوص برگزاری جشن های ویژه در ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد: جشن های ویژه این ایام از جمله جشن میلاد امام حسن (ع) است و در آن روز قرار است تعدادی از نانوایی های استان نان را به صورت رایگان باتوجه به حضور و همراهی خیرین و سازمان اوقاف، عموما هم در مناطق حاشیه نشین در اختیار مردم قرار دهند. 
 
وی ایجاد غرفه های فرهنگی را یکی دیگر از برنامه های این ایام خواند و گفت: با توجه به اینکه ایجاد این غرفه ها طرح جدیدی است و در سطح استان آغاز شده، در روز های ۱۳ آبان لغایت  ۲۲ بهمن دایر خواهد بود. 
 
وی تصریح کرد: هدف ما این است که در ایام ماه مبارک رمضان غرفه ها را در اعیاد مذهبی کامل کرده و طی ۱۰ شب نوروز که مقارن با ماه مبارک رمضان است، برپا کنیم. 
 
احمدی تاکید کرد: در روز عید فطر هم در کنار نماز آن روز غرفه هایی برای خانوار های کرمانشاهی برگزار می شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار