معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز کشت چغندرقند بهاره در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۶۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵ 14 March 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا فرهاد شریفی، با بیان اینکه کشت بهاره چغندرقند در استان شروع شده، اظهار کرد: امسال با توجه به الگوی کشت ابلاغی، برای کشت چغندر بهاره در سطح ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان برنامه‌ریزی کرده‌ایم که برابر میانگین سه سال گذشته خواهد بود.

وی با بیان اینکه کشت بهاره چغندرقند در اراضی استان کرمانشاه تا اواخر اردیبهشت ادامه دارد، اظهار کرد: چغندرقند در مناطق معتدل و سرد استان در شهرستان‌های اسلام‌آبادغرب، کرمانشاه، صحنه، هرسین و کنگاور به صورت بهاره کشت می‌شود.

شریفی با بیان اینکه چغندرقند در استان کرمانشاه به شیوه قراردادی و به دو صورت بهاره و پاییزه کشت می‌شود، گفت: پاییز امسال حدود ۱۲۰۰ هکتار چغندرقند پاییزه در استان کرمانشاه کشت شد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود امسال با احتساب تولیدات کشت بهاره و پاییزه، در مجموع بیش از ۸۵۰ هزار تن چغندرقند در استان تولید شود.

شریفی با اشاره به جایگاه خوب استان کرمانشاه در حوزه تولید چغندرقند در کشور، گفت: کرمانشاه از نظر سطح زیر کشت و تولید چغندرقند در رتبه چهارم کشور قرار دارد و چهارمین تولیدکننده چغندرقند ایران است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: در سال زراعی جاری دو کارخانه قند داخل و شش کارخانه قند خارج استان برای فرآوری چغندرقند تولیدی در استان ورود داشتند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار