فرمانده ناحیه مقاومت سپاه قصرشیرین از آمادگی یادمان‌ها و مناطق عملیاتی این شهرستان برای بازدید روزانه کاروان‌های راهیان نور در ایام پایانی امسال و نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۶۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵ 14 March 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا سرهنگ پاسدار «معارف الفتی» افزود: پیش بینی می شود در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز تا قبل از ماه مبارک رمضان روزانه بیش از یک هزار و۵۰۰ نفر از کاروان های راهیان نور به صورت کاروانی و انفرادی از مناطق عملیاتی و یادمان‌های دوران هشت سال دفاع مقدس این شهرستان دیدن کنند.

وی اظهار کرد: همچنین برای اسکان کاروان های راهیان نور نیز تا ۵۰۰ نفر پیش بینی شده و مساجد و اماکن این شهرستان نیز برای حضور راهیان نور آماده‌سازی شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه قصرشیرین مناطق عملیاتی این شهرستان شامل یادمان شهید بهشتی، نمایشگاه جلوه های ایثار، رزمگاه شهدا، مسجد مهدیه، نقطه صفر مرز خسروی، مناطق سومار، نفت شهر و گیسکه، بوستان بسیج، بیمارستان مخروبه قصرشیرین و محورهای عملیاتی را از جمله مناطقی بیان کرد که راهیان نور در ورود به شهرستان قصرشیرین از آن ها بازدید می کنند.

سرهنگ الفتی ادامه داد: در محل یادمان شهید بهشتی راویان دفاع مقدس حضور دارند تا خاطرات سال های دفاع مقدس و سال های جبهه و جهاد برای راهیان نور بازدید کننده روایت کنند.

وی گفت: امروز ما در یک جنگ ترکیبی هستیم و برای مقابله با هجمه های دشمن و توطئه های بدخواهان نظام نیازمند فرهنگ سازی هستیم که یکی از راه‌های مقابله با هجمه های دشمن حضور راهیان نور به عنوان سفیران فرهنگ دفاع مقدس و گفتمان سازی با محوریت ایثار و شهادت است.

شهرستان مرزی قصرشیرین در هشت سال دفاع مقدس ۲ سال در اشغال ارتش متجاوز عراق بود و بارها از سوی رژیم بعث بمباران شد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه به دلیل داشتن مرز رسمی پرویزخان برای فعالیت های منحصر به فرد اقتصادی و مرز خسروی با داشتن بزرگترین پایانه زمینی خاورمیانه برای تردد زایران عتبات عالیات و مسافران خارجی و داشتن امکانات اقامتی و هتل های مناسب، بهترین خدمات را به مسافران به ویژه کاروان های راهیان نور ارائه می دهد.

شهرستان قصرشیرین به عنوان نقطه آغاز و پایان جنگ تحمیلی در هشت سال دفاع مقدس ۸۶۰ شهید، ۲هزار جانباز و یکصد آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

شهرستان قصرشیرین بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار