مدیر کل ثبت احوال استان کرمانشاه:
مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه از کاهش ٢ درصدی فرزندآوری در استان خبر داد و گفت: جمعیت نوزاد پسر در استان کرمانشاه نسبت به نوزاد دختر بیشتر است.
کد خبر: ۱۰۹۶۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳ 13 March 2023
صادق خدادادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در ۱۱ ماهه سال جاری ۲۲ هزار و ۲۵۸ نوزاد متولد شده که نسبت به سال گذشته با کاهش ۲ درصدی همراه بوده است، کاهش افراد در سن فرزند آوری یکی از عوامل کاهش تولدهاست. 
 
وی با اشاره به تمایل خانواده ها به داشتن یک یا دو فرزند، افزود: دولت با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تسهیلاتی را برای تشویق به فرزند آوری ارائه می دهد اما این قانون تاثیری در میزان فرزندآوری امسال نداشته و امیدوارم در سال آینده تاثیرگذار باشد.
 
مدیر کل ثبت احوال استان کرمانشاه ادامه داد: استان کرمانشاه متاسفانه با کاهش جمعیت روبه رو است و نرخ خام باروری آن از میانگین کشوری پایین تر است، در این استان به طور میانگین حدود ۲ هزار و ۲۳ مورد ولادت در ماه، ۶۷ مورد ولادت در روز و ۳ مورد ولادت هم در ساعت داریم.
 
وی با بیان اینکه نسبت جنسی در حال حاضر ١١٢ است خاطر نشان ساخت: به این ترتیب به ازای هر ۱۱۲ نوزاد پسر، ۱۰۰ نوزاد دختر متولد می شود و با توجه به مسائل تعیین جنسیت مخصوصا در استان های عشایر نشین مردم تمایل بیشتری به فرزند پسر دارند، به همین دلیل جمعیت نوزاد پسر در استان کرمانشاه از جمعیت نوزاد دختر بیشتر است.
 
وی گفت: در استان کرمانشاه نام های رستا، تیلا ،آوین هانا، آوا در نام گذاری دختران فراوانی بیشتری دارد و نام های آراد، آیهان، محمد ،کارن و آرسام بیشترین فراوانی را در نام گذاری پسران دارند.
 
خدادادی تاکید کرد: در ١١ ماهه امسال هم ١١ هزار و ۴۶۳ مورد فوت داشتیم که نسبت به سال گذشته با ۲ هزار و ۵۰۰ نفر کاهش همراه بوده است.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار