مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه بااشاره به فعالیت وحضور 900 هیئت عزاداری در استان گفت: درایام سوگواری محرم تدابیرلازم برای نظارت برروند عزاداری‌ها اتخاذ شده است.
کد خبر: ۱۰۹۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷ 11 October 2015
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه بااشاره به فعالیت وحضور ۹۰۰ هیئت عزاداری در استان گفت: درایام سوگواری محرم تدابیرلازم برای نظارت برروند عزاداری‌ها اتخاذ شده است.

عباس سروری در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سرور شهیدان، از آمادگی کامل برای نظارت بر هیئت‌های عزاداری در محرم امسال خبرداد و گفت: تمهیدات لازم برای حضور باشکوه هیئات عزاداری در سطح استان اتخاذ شده است.

وی تعداد هیئات عزاداری در استان کرمانشاه را ۹۰۰ هیئت اعلام و بیان کرد: در شهرستان کرمانشاه نیز بیش از ۴۰۰ هیئت عزاداری فعال وجود دارد که به نحو بسیار باشکوهی در ماه محرم حضور خواهند داشت.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد که امسال متفاوت‌تر از سالیان گذشته مراسمات ایام محرم در استان برگزار شود.

وی نصب هرگونه شمایل امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) در معابر و دسته‌جات عزاداری را ممنوع عنوان کرد و گفت: هیئات مذهبی از بستن خیابان‌ها جهت برپایی ایستگاه‌های عزاداری خودداری کنند.

سروری با بیان اینکه تمام نهادهای مسئول ضمن اقامه عزای حسینی به طور ویژه از هیئات عزاداری‌ها در ایام سوگواری سرکشی خواهند کرد، گفت: نیروی انتظامی، بسیج، سپاه، اداره اطلاعات و به طور ویژه سازمان تبلیغات به عنوان نهاد مسئول در این رابطه روند نظارت برهیئات را بر عهده خواهند داشت.

وی در ادامه بیان کرد: عموم مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف و مزاحمت می‌توانند مورد تخلف را به سازمان تبیلغات اسلامی استان گزارش دهند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

سروری با اشاره به برنامه‌ریزهای انجام شده جهت هدایت هیئات عزاداری در تاسوعا و عاشورایس حسینی افزود: در روز تاسوعا تمام هیئات به سمت مسجد جامع تا میدان آزادی اجتماع می‌کنند و روز عاشورا نیز تجمع هیئات عزاداری در مسجد جامع انجام خواهد شد.

وی در پایان افزود: اقامه نماز ظهر عاشورا به یاد آخرین نماز سرور شهیدان و ۷۲ یار با وفایش روز شنبه در عاشورای حسینی به امامت آیت الله علما در مسجد جامع شهر کرمانشاه اقامه خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار