مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: کودک سه ساله‌ کرمانشاهی از سوی بنیاد فردوسی توس خردسال‌ترین شاهنامه‌خوان ایران معرفی شد.
کد خبر: ۱۰۹۶۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵ 13 March 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر محمد خیاط‌زنجانی اظهار کرد: با اعلام بنیاد فردوسی توس و اهدای لوح سپاس «آنیسا درخشی» کودک سه ساله کرمانشاهی به عنوان کوچک‌ترین شاهنامه‌خوان حال حاضر ایران معرفی شد.

وی افزود: بر همین اساس در راستای ترویج هنرهای آئینی سنتی و همچنین تثبیت هویت ایرانی اسلامی به عنوان یکی از رسالت‌های کانون برای کودکان و نوجوانان، آئین رونمایی و معرفی این خردسال شاهنامه‌خوان در آستانه‌ی نوروز با همکاری گروه شاهنامه‌خوانی سفیران سیمرغ اجرا شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: در این آئین که با حضور شاهنامه‌خوانان کودک و نوجوان و والدین آنان، شاهنامه‌پژوهان و ادیبان پیشکسوت استان و برخی از مسئولین فرهنگی و هنرمندان برگزار شد از لوح بنیاد فردوسی توس و «آنیسا درخشی» به عنوان خردسال‌ترین شاهنامه‌خوان حال حاضر ایران رونمایی شد.

زنجانی بیان کرد: اجرای گروهی و انفرادی به زبان‌های فارسی و کردی توسط کودکان و نوجوانان گروه شاهنامه‌خوانی سفیران سیمرغ، اجرای زنده ترانه‌های شاد با مضمون بهار و نوروز، تقدیر از آنیسا درخشی شاهنامه‌خوان خردسال و تقدیر از سرپرست گروه خانم صبا عباسی به عنوان مروج شاهنامه‌خوانی برای کودکان و نوجوانان از برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود.

گفتنی است، «آنیسا درخشی» خردسال سه ساله کرمانشاهی از سوی بنیاد فردوسی توس به عنوان خردسال‌ترین شاهنامه‌خوان حال حاضر ایران معرفی شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار