مدیر کل دامپزشکی استان:
مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه از اجرای طرح تشدید نظارت ویژه ایام نوروز و تشکیل تیم های گشت از ١٣ اسفند ماه خبر داد و گفت: طی این نظارت ها داروی قاچاق به ارزش ١٣٠ میلیون ریال از یک داروخانه دامپزشکی کشف شد.
کد خبر: ۱۰۹۶۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳ 12 March 2023
حسین حیدری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: امسال هم در راستای دستور سازمان دامپزشکی، طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان که در سال گذشته در نظر گرفته شد، اجرا می شود و در این راستا اقداماتی ابلاغ شده است. 
 
وی افزود: ۳۳ تیم با ظرفیت ۷۰ نفر در قالب ۱۵ تیم ثابت و ۱۸ تیم سیار تشکیل شده و این طرح از ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ لغایت ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد، ساماندهی اکیپ های ثابت و سیار هم انجام شد، کنترل و نظارت های بهداشتی ما بر تمامی مراکز عرضه واحد های تولید، فرآوری، حمل و نقل ‌و عرضه فرآورده خام دامی است. 
 
مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه در ادامه گفت: از جمله مراکز دیگری که تحت نظارت دامپزشکی قرار می گیرند شامل مراکز توزیع و عرضه فرآورده خام دامی، خودرو های ویژه حمل فرآورده های خام دامی، کشتارگاه های دام و طیور، سردخانه های نگهدارنده فرآورده خام دامی، کارگاه های فرآوری و بسته بندی فرآورده های خام دامی، کارخانه جات خوراک دام و طیور و هرآنچه که با حوزه دامپزشکی مرتبط است. 
 
وی گفت: نظارت همه روزه از ۸ صبح الی ۲۰ شب در قالب اکیپ های صبح و بعد از ظهر با اکیپ های مستقل و ثابت و در قالب کشیک های  مشارکتی با همکاری تعزیرات، جهاد کشاورزی، اصناف و مرکز بهداشت، آغاز شده و اطلاعات همه شهرستان ها را دریافت و در قالب فرم واحد به سازمان مرکزی ارائه می دهیم. 
 
وی در خصوص موارد بازرسی شده در هفته اخیر عنوان کرد: در هفته گذشته یک هزار و ۴٢١ مورد بازرسی صورت گرفته و تعداد ۵۴۵ کیلو فرآورده خام فاقد شرایط بهداشتی ضبط شده است.
 
وی در ادامه خاطر نشان ساخت: در راستای تشدید نظارت های بهداشتی نوروزی، همکاران اداره تشخیص و درمان به صورت سر زده از یکی از داروخانه های دامپزشکی استان بازدید کرده و در این بازدید ۵ قلم داروی قاچاق به ارزش ۱۳۰ میلیون ریال و ۷ قلم داروی تاریخ گذشته به ارزش ۱۱۰ میلیون ریال کشف شد که پرونده این تخلفات در حال تکمیل است. 
 
وی به کشفیات سال گذشته هم اشاره ای داشت و تشریح کرد: سال گذشته ۱۰ تن فراورده غیر بهداشتی که عدم انطباق با شرایط بهداشتی داشت، کشف گردید 
و از دیگر موارد تخلف صورت گرفته امسال هم معرفی کشتارگاه مرغ  متخلف به دستگاه قضایی شهر بود. 
 
حیدری تاکید کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در سراسر استان با سامانه ۱۵۱۲ تماس حاصل نمایند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار