رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آماده باش 450 نیروی اورژانس در شب چهارشنبه آخرسال خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۶۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷ 12 March 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا دکتر مسعود قلعه سفیدی، با اشاره به آماده باش ویژه نیروهای اورژانس در شب چهارشنبه سوری گفت: اورژانس همواره در حالت آماده باش است، اما در شب چهارشنبه سوری تمامی 450 نیروی اورژانس بصورت ویژه آماده باش خواهند بود.

وی افزود: در این شب بر اساس تجربیات سالهای گذشته علاوه بر پایگاه‌های اورژانس، در نقاطی که امکان تجمع و خطر برای افراد وجود دارد هم نیروهای اورژانس به همراه نیروهای انتظامی و آتش‌نشانی مستقر خواهند بود.

قلعه سفیدی گفت: علاوه بر آمبولانس‌ها، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس هم در حالت آماده‌باش قرار داده شده تا در صورت لزوم از آنها استفاده شود.

رییس اورژانس استان کرمانشاه با اشاره به مصدومیت 125 نفر در حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته، گفت: از این تعداد 99 نفر مرد و 26 نفر زن هستند.

وی افزود: بر خلاف سالهای گذشته که عمده آسیب‌ها از نوع  سوختگی و بیشتری آسیب از ناحیه دست بود، سال گذشته بیشتر مصدومین از ناحیه چشم دچار آسیب شدند، اما در مجموع در 10 سال گذشته بیش از 35 درصدآسیب‌ها مربوط به دست‌ها بوده است.

قلعه سفیدی گفت: همین چند روز پیش هم یک مورد قطع عضو از ناحیه مچ هر دو دست داشتیم که مربوط به یک نوجوان روانسری بود و این نوع آسیب‌ها دیگر قابل جبران نخواهد بود.

وی افزود: در همین راستا توصیه اکید به والدین این است که در این شب بیش از هر زمان دیگری مراقب فرزندان خود باشند و از نزدیک شدن آنها به محل‌های تجمع خودداری کنند.

قلعه سفیدی تصریح کرد: همچنین توصیه می‌شود افراد در صورت تمایل به استفاده از مواد محترقه، حتما این مواد و لوازم را از محل‌های مجاز خریداری کرده و از مواد محترقه‌ای که مجاز و کم خطر هستند، استفاده کنند.

وی افزود: در صورت روشن کردن آتش هم توصیه اکید این است که این کار در محیط باز صورت گرفته و حتما در حجم بسیار کوچک آتش روشن شود.

قلعه سفیدی گفت: همچنین توصیه می‌شود بطور جد از پرتاب بطری شیشه‌ای، اسپری، آمپول و ... در آتش خودداری شود، چرا که تکه های این وسایل مانند ترکش عمل کرده و آسیب‌های بسیاری برای افراد به دنبال خواهد داشت.

وی همچنین از تمامی سالمندان، کودکان، بیماران قلبی و مادران باردار خواست تا در این شب تا حد امکان از منزل خارج نشوند و با تماشای فیلم و سریال و یا به هر نحو دیگر شنیدن صداهای بیرون را برای خود به حداقل برسانند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار