رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه سهمیه استان برای اجرای طرح کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور را هشت میلیون اصله نهال عنوان کرد.
کد خبر: ۱۰۹۶۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱ 11 March 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا عبدالعلی جلیلیان به مناسبت هفته منابع طبیعی(15 تا 22 اسفند)، با بیان اینکه اجرای طرح کاشت یک میلیارد اصله نهال تا افق سال ۱۴۰۵ در کشور به دستور رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی استارت خورده، گفت: سهم استان کرمانشاه برای اجرای این طرح کاشت هشت میلیون اصله نهال در این بازه زمانی است که برای تحقق این هدفگذاری باید تولیدات سالانه نهال در استان به دو میلیون اصله برسد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون حدود 600 هزار اصله نهال در نهالستان های استان کرمانشاه تولید شده، گفت: در هفته منابع طبیعی تولید 1.2 میلیون اصله نهال دیگر در استان را شاهد خواهیم بود که در این صورت در هفته منابع طبیعی سال آینده دو میلیون اصله نهال در استان کاشته خواهد شد.

رئیس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه  توضیح داد: استان کرمانشاه دو نهالستان سردسیری و گرمسیری دارد که ظرفیت تولید این نهالستانها در مجموع تولید دو میلیون اصله نهال در سال است، لذا استان کرمانشاه ظرفیت اجرای طرح تولید یک میلیارد اصله نهال را دارد.

وی سپس با تشریح برنامه‌های استان کرمانشاه در راستای احیاء و غنی سازی جنگل‌های استان، گفت: امسال تعهد استان کرمانشاه توسعه و احیای جنگل‌ها در سطح 1228 هکتار در نظر گرفته شده که تاکنون کار احیاء و غنی سازی در سطح 700 هکتار از جنگل‌های استان انجام شده است.

جلیلیان ادامه داد: برنامه‌های مرتبط با احیاء و غنی سازی جنگل های استان تا پایان سال ادامه دارد و در نهایت به تعهد ابلاغی خواهیم رسید.

جلیلیان همچنین با اشاره به بهتر شدن حال و روز جنگل‌های استان کرمانشاه در پی بارش‌های خوب امسال، گفت: با توجه به بارش های خوب رخ داده در استان و به ویژه بارش برف و تاثیر این نوع بارش در آبرسانی به جنگل‌ها، حال جنگل‌های زاگرس در استان بهتر از قبل شده است.

این مسئول سپس با بیان اینکه استان کرمانشاه 527 هزار و 403 هکتار جنگل دارد، گفت: این استان در ناحیه رویشی زاگرس ششمین استان جنگلی بوده و در کشور جایگاه دوازدهم را از نظر پوشش جنگلی دارد.

جلیلیان با بیان اینکه گونه غالب جنگل های زاگرس در استان کرمانشاه به "بلوط" اختصاص دارد، گفت: گونه‌های دیگری مثل بنه، زالزالک، بادام تلخ و ... نیز در جنگلهای استان به چشم می‌خورد.

وی با بیان اینکه بیشترین جنگل‌های استان کرمانشاه در منطقه اورامانات قرار دارند، گفت: در شهرستان‌های اسلام آباد غرب، کرمانشاه، دالاهو، پاوه، روانسر، جوانرود، ثلاث باباجانی و... جنگل داریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار