رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه با پیش‌بینی تداوم روند کاهشی قیمت طلا و سکه، گفت: این روزها فروشنده طلا و سکه در بازار زیاد شده است.
کد خبر: ۱۰۹۶۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵ 11 March 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا سعید جعفری ، با اشاره به روند کاهشی قیمت دلار و به تبع آن طلا و سکه طی روزهای اخیر، افزود: به نظر می‌رسد این روند کاهشی همچنان ادامه داشته باشد و شاهد فروکش کردن حباب قیمتی انواع سکه باشیم.

وی ادامه داد: چند عامل اصلی به روند کاهشی قیمت‌ها در بازار منجر شده که خبرهای مثبت از توافقات ایران با برخی کشورها و پالس‌های مثبت از توافقات با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مهمترین آنها است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه از تاثیر جو روانی بر روند کاهشی قیمت‌ها در بازار هم یاد و خاطرنشان کرد: از سوی دیگر بسیاری افراد با کاهشی شدن قیمت‌ها برای فروش طلا و سکه خود در بازار اقدام می‌کنند که همین افزایش عرضه با تاثیر بر روند عرضه و تقاضا به کاهش قیمت‌ها دامن خواهد زد.

جعفری افزود: نمی‌توان رقم دقیقی را برای میزان کاهش قیمت طلا و سکه در بازار پیش‌بینی کرد و همه چیز به شرایط بازار و مسائل اقتصادی و سیاسی بستگی دارد، اما به نظر می‌رسد روند کاهشی قیمت‌ها همچنان ادامه داشته باشد.

وی قیمت کنونی هر قطعه سکه تمام بهار آزادی را حدود ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: البته همین حالا هم سکه حدود چهار میلیون تومان حباب دارد و احتمال کاهش بیشتر حباب آن وجود دارد.

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه، قیمت کنونی هر گرم طلای ۱۸ نیز برای خرید از مشتری به حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده که ممکن است از این مقدار هم کمتر شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار