مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه:
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از ضرورت همکاری دستگاه های ذیربط در ممانعت از انجام کشت های آب بر خبر داد و گفت: با توجه به بارش های اخیر سراب های استان پر آب شدند.
کد خبر: ۱۰۹۶۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴ 11 March 2023

احد جلیلیان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به بارش هایی که اخیرا داشتیم وضعیت سراب ها بهبود یافته و آب رودخانه ها جاری شدند همچنین بر اساس پیش بینی های سازمان هواشناسی تا اردیبهشت ماه، بارش های نرمالی در سطح استان خواهیم داشت. 
 
وی سراب های استان را خصوصا تحت تاثیر بارش برف، پرآب و با وضعیتی مناسب اعلام کرد و افزود: با توجه به تنش آبی چند سال اخیر، آب سفره های زیرزمینی کاهش یافته اگر چه بارش های اخیر مشروط بر همکاری سازمان ها، ارگان ها و ادارات در مدیریت مصرف آب، جبران خواهد شد. 
 
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در ادامه خاطر نشان ساخت: سازمان جهاد کشاورزی نباید به کشاورزان اجازه کشت محصولات آب بر را بدهد، متأسفانه برخی کشاورزان از سایر استان‌ها از جمله همدان و اصفهان در شهر کرمانشاه کشت های آب بر نظیر سیب زمینی، پیاز و ذرت انجام می دهند که آسیب رسان است. 
 
جلیلیان بر ضرورت همکاری مجموعه آب منطقه ای در انسداد چاه ها تاکید کرد و گفت: استاندار کرمانشاه در  ستاد بحران بر موضوع  مدیریت مصرف تاکید بسیاری داشتند که اگر همکاری صورت گیرد، موفقیت‌های چشمگیری حاصل می شود.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار