دادستان کرمانشاه:
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان "چهارشنبه‌سوری" خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۶۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹ 11 March 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه شهرام کرمی، بااشاره به در پیش بودن آیین چهارشنبه سوری(آخرین چهارشنبه سال)، اظهار کرد: متاسفانه چهارشنبه سوری به  عنوان یک سنت دیرینه در بین مردم ایران در سال‌های اخیر کارکرد اصیل خود را از دست داده و با هنجارشکنی‌ها و به خطر انداختن جان افراد زیادی همراه شده است. 

وی ادامه داد: عدم فرهنگ سازی و رعایت نکردن نکات ایمنی و بی‌توجهی به هشدارها باعث شده تا هرساله در این شب افراد زیادی یا مصدوم شوند و یا جان خود را از دست دهند و خانواده‌های زیادی در آستانه سال جدید داغدار می‌شوند. 

دادستان کرمانشاه تاکید کرد: برخی هنجارشکنان در  این شب دست به اقداماتی می‌زنند که شادی مردم را به غم و عزا تبدیل می‌کند. 

وی با هشدار به افراد سودجویی که اقدام به توزیع مواد محترقه خطرناک بین مردم بویژه جوانان و نوجوانان می‌کنند، اظهار کرد: این افراد با تولید، نگهداری و یا توزیع مواد محترقه و آتش‌زای غیراستاندارد امنیت شهروندان را با تهدیدات جدی روبرو می‌سازند. 

وی افزود: در راستای حفظ امنیت جانی و مالی مردم و حسب ماده یازده و تبصره ماده ۱۲ قانون "مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز" ضابطین دستگاه قضایی باید نسبت به کشف و انهدام باندهای قاچاق موادمحترقه، شناسایی عوامل و مراکز ساخت، شناسایی انبارها و خودروهای فروشنده مواد محترقه وآتش زا و مقابله با تهیه و فروش مواد منفجره و محترقه غیراستاندارد و غیرمجاز اقدام و ضمن برخورد قانونی، پلمب انبارها انجام گیرد.   

وی ادامه داد: با افرادی که بدون توجه به تذکر و هشدارها اقدام به برپایی تجمع در چهارشنبه آخرسال و برهم زدن نظم و امنیت و آرامش مردم می‌کنند، برخوردی جدی و قاطع صورت خواهد گرفت. 

دادستان کرمانشاه با تاکید براینکه برای متخلفان چهارشنبه سوری مجازات سختی در پیش خواهد بود، اعلام کرد: این افراد در صورت دستگیری تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت به سر خواهند برد و اگر سرنشینان خودرویی تخلف کنند، علاوه بر دستگیری خود آنها، خودروشان هم توقیف خواهد شد. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار