نایب رئیس اتحادیه چلوکبابی‌ها و اصناف وابسته کرمانشاه از ریزش ۵۰ درصدی مشتری رستوران‌های کرمانشاه خبر داد و گفت: دلیل این امر گرانی غذا است که رستوران‌ها نیز دخلی در آن ندارند.
کد خبر: ۱۰۹۵۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹ 05 March 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا سیروس گل‌عنبر، با اشاره به اینکه طی چند وقت اخیر افزایش قیمت انواع غذا در رستوران‌ها را شاهد بوده‌ایم که بسته به نوع غذا متفاوت بوده، افزود: بیشترین افزایش قیمت مربوط به غذاهایی است که با گوشت قرمز طبخ می‌شود و غذاهای پخته شده با مرغ افزایش قیمت کمتری دارند.

وی دلیل افزایش قیمت غذا در رستوران‌ها را گرانی چند وقت اخیر گوشت قرمز دانست و ادامه داد: گوشت قرمز فاکتوری بسیار اثرگذار در قیمت تمام شده غذای رستوران‌ها است، البته سایر اقلام از جمله برنج، روغن، خلال، زرشک و... نیز گران شده است.

نائب رئیس اتحادیه چلوکبابی‌ها و اصناف وابسته کرمانشاه خاطرنشان کرد: برحی  اقلام نیز ممکن است به چشم نیایند، اما افزایش قیمت آنها در رستوران‌ها قابل توجه بوده که از مهمترین آنها می‌توان به قیمت پیاز و ظروف یکبار مصرف اشاره کرد.

گل‌عنبر با بیان اینکه رستوران‌ها ناگزیر به افزایش قیمت خود هستند، زیرا  غذا واقعا گران شده است، یادآور شد: هرچقدر غذا گران شود به ضرر رستوران‌ها خواهد بود، زیرا مردم قدرت خرید کمتری برای حضور در رستوران‌ها خواهند داشت.

وی از کاهش مراجعه مردم به رستوران‌ها نیز خبر داد و با بیان اینکه در برخی از رستوران‌ها تا ۵۰ درصد هم ریزش مشتری داشته‌ایم، اظهار کرد: رستورانی که در گذشته روزی ۱۰۰ دست غذا سرو می‌کرد، اکنون زیر ۵۰ دست سرو غذا دارد.

نائب رئیس اتحادیه چلوکبابی‌ها و اصناف وابسته کرمانشاه عنوان کرد: اکثر رستوران‌ها به جهت حفظ نیروی کاری که دارند فعلا در برابر تعطیل کردن مقاومت می‌کنند، اما شرایط نامناسبی دارند.

گل‌عنبر چشم امید رستوران‌ها را به ایام نوروز و حضور مسافران دانست و تاکید کرد: البته در ایام نوروز نیز فقط برخی از رستوران‌ها از جمله آنهایی که در محدوده طاقبستان یا مسیر بازار هستند وضعیت بهتری دارند و تغییر چندانی در وضعیت سایر رستوران‌های سطح شهر ایجاد نمی‌شود.

به گفته وی در حال حاضر نزدیک به ۷۵ رستوران در شهر کرمانشاه فعال هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار