نماینده مردم سرپل‌ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین گفت: ساخت راه‌آهن کرمانشاه به خسروی که سال‌ها مسکوت مانده از سال آینده با جدیت ادامه و شتابی دوباره می‌گیرد.
کد خبر: ۱۰۹۵۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶ 05 March 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از تسنیم شهریار حیدری، اظهار داشت: متاسفانه پروژه راه‌آهن کرمانشاه که مقرر شده بود تا سال 92 به خسروی برسد هنوز به نتیجه نرسیده و بعد از رسیدن به کرمانشاه متوقف شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته با وزیر وقت در این رابطه صحبت شد و امسال نیز از وزیر راه سؤال شد عنوان کرد: جلساتی با دولت و سازمان برنامه و بودجه برگزار شد و خوشبختانه اعتباری از بودجه 1401 و 1402 برای این پروژه تعریف شده و این پروژه برای سال آینده با قدرت و شدت بیشتری آغاز می‌شود.

حیدری با اشاره به اینکه چنانچه این پروژه با سرعت پیش‌بینی شده ادامه پیدا کند برای سال‌های آینده به خسروی متصل می‌شود گفت: پروژه راه‌آهن سنگین و زمان‌بر است اما اگر در زمان مقرر اجرا و استمرار داشت اکنون به پیشرفت قابل قبولی رسیده بودیم اما باید توجه داشت که از کرمانشاه تا خسروی مسافت زیاد است و تلاش این است که این پروژه استمرار داشته باشد.

 راه‌آهن رشت ـ آستارا آماده اجرا شد‌

نماینده مردم سرپل‌ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اهمیت این پروژه تنها برای کرمانشاه نیست بلکه این پروژه تهران را به بغداد و بغداد را به سوریه وصل می‌کند.

وی گفت: از طرف دیگر منطقه آزاد قصرشیرین نیازمند جاده مناسب، راه‌آهن و فرودگاه است و طرح فرودگاه منطقه آزاد قصرشیرین مطرح شده و هر گاه کار اجرایی منطقه شروع شود فرودگاه نیز اجرا می‌شود.

حیدری با اشاره به تاکید مسئولان استانی و کشوری بر تکمیل پروژه‌های اربعین بود عنوان کرد: به بهانه اربعین می‌توانیم در استان از نظر اقتصادی و زیرساختی تحول ایجاد کنیم و دولت نیز بر این موضوع تأکید دارد.

وی با بیان اینکه نباید برنامه‌ها به ایام اربعین منتهی شود گفت: براساس برنامه‌ریزی ستاد استانی و مرکزی اربعین، این برنامه سال آینده از نظر زیرساختی و امکانات بهتر برگزار می‌شود و به تبع شاهد اشتغال و سرمایه گذاری و توسعه خواهیم بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار