مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه بزرگترین "باغ سایبان" کشور در کرمانشاه در دست احداث است، گفت: نوبرانه این باغ سایبان از مهر ماه سال آینده به بازار می‌آید.
کد خبر: ۱۰۹۵۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸ 04 March 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا رحمان فیض قربانی با اشاره به احداث بزرگترین "باغ سایبان" کشور در کرمانشاه، اظهار کرد: این باغ سایبان به صورت کاملا مدرن در دست احداث است. 

فیض‌قربانی با بیان اینکه نوبرانه این باغ سایبان از مهر سال آینده برای نخستین سال به بازار خواهد آمد، گفت: از سال سوم حجم تولیدات این باغ سایبان به مرحله تولید اقتصادی خواهد رسید.

فیض قربانی مساحت بزرگترین باغ سایبان در دست احداث کشور در کرمانشاه را حدود 40 هکتار اعلام کرد و افزود: 33 هکتار از مساحت این باغ سایبان قابلیت کشت نهال داشته و مابقی به مسیرهای دسترسی، تاسیسات و ... اختصاص دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ارقام کشت شده در بزرگترین باغ سایبان کشور را شامل سیب، گلابی، به، گیلاس و انگور عنوان کرد و افزود: این باغ سایبان در روستای گاکیه بخش مرکزی شهرستان کرمانشاه در دست احداث است.

فیض قربانی اشاره‌ای هم به مشکلات موجود بر سر راه ادامه کار احداث بزرگترین باغ سایبان کرمانشاه داشت و گفت: هم اکنون پروژه به دلیل عدم تخصیص تسهیلات متوقف است و بنا به وعده بانک کشاورزی قرار است به زودی تسهیلات اختصاص یافته به پروژه در اختیار سرمایه گذار قرار بگیرد که در صورت تخصیص اعتبار پروژه در چند روز آینده، پروژه ظرف مدت باقیمانده تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

وی افزود: تاکنون 90 درصد نهال‌های مورد نیاز در این باغ سایبان کشت شده و در صورت تخصیص تسهیلات، تا آخر سال در مابقی مساحت قابل کشت آن هم نهال کاشته خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار