مدیر نظارت دارویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: توزیع این داروها به شدت رصد و کنترل شده و در شرکت های پخش به صورت کاملا ایمن در گاو صندوق نگهداری می شوند.
کد خبر: ۱۰۹۵۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰ 04 March 2023

خدیجه نجفی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص سهولت دسترسی به داروهای سقط جنین در استان اظهار کرد: این داروها  به راحتی در دسترس نیست و این موضوع صحت ندارد. 
 
وی افزود: شاخص داروهای سقط جنین میزوپروستول می باشد که  توزیع آن به شدت درحال  کنترل و حتی در انبار شرکت در یک محل جداگانه و در گاو صندوق نگهداری می‌شود. 
 
مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: این داروها در بیمارستان‌ها و فقط در بلوک زایمان توزیع و رصد می شود. 
 
وی با تاکید بر عدم دسترسی آسان به این داروها تصریح کرد: سه ماه است که برنامه توزیع و مصرف آن در مراکز بیمارستانی به سازمان ارسال می شود و هیچ گونه نشتی از جانب بیمارستان ها و شرکت‌های پخش وجود ندارد. 
 
وی گفت: در مواردی  که مردم این دارو را از عطاری ها یا  از طریق فضای مجازی و به صورت غیرقانونی تهیه کنند این داروها حتما از طریق واردات چمدانی و از کشور های همسایه وارد شده و فاقد هر گونه برچسب مشخص می باشد. 
 
نجفی از عدم هر گونه گزارش مبنی بر فروش داروهای سقط جنین توسط داروخانه ها خبر داد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار