معاون گردشگری میراث فرهنگی استان:
معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه از شناسایی و معرفی تور‌های غیر مجاز به مراجع قضایی خبر داد و گفت: تنها مرجع صدور تور‌ها میراث فرهنگی است و لازم است مردم هنگام خرید، مجوز را درخواست و مشاهده نمایند.
کد خبر: ۱۰۹۵۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰ 03 March 2023

علی صابر در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: تور‌های غیر مجاز به دو شکل در کل کشور از جمله استان کرمانشاه رواج دارند، نخست از طریق فضای مجازی، پلتفرم‌ها و تبلیغات و روش دیگر صنوفی غیر مرتبط با گردشگری که در کنار فعالیت خود اقدام به برگزاری تور می‌کنند.

وی درباره بحث در مورد صدور مجوز‌ها و نظارت بر فعالیت‌های گردشگری افزود: بر اساس مصوبه سال ۹۴ وظیفه اداره کل، شناسایی و معرفی به مراجع قضایی و نیروی انتظامی است و در هر دو مورد نظارت انجام می‌شود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در ادامه گفت: برگزار کنندگان تور‌های غیر مجاز را در فضای مجازی و یا سایر بخش‌ها شناسایی می‌کنیم.

وی از مکاتبه در فواصل کوتاه زمانی با دادستان در این زمینه خبر داد و گفت: دستور بررسی از دادستانی اعلام می‌شود، چنانچه از طریق  مکان‌های صنفی باشد اداره اماکن و اگر در فضای مجازی رخ دهد پلیس فتا پیگیر موضوع شده و گزارش اقدام انجام شده را برای اداره کل ارسال می‌کند سپس معرفی به دادستانی و برخورد از طریق اداره اماکن و پلیس فتا انجام می‌شود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان خاطر نشان کرد: تعداد زیادی تور غیر مجاز در استان کرمانشاه برگزار شده که آن‌ها را شناسایی و مکاتبات و اقدامات لازم در این خصوص را انجام و به دادستانی ارجاع کردیم، (ماهانه آدرس ۱۰ الی ۱۵  تور غیر مجاز برای دادستانی ارسال شد.)

صابر تاکید کرد: نکته حائز اهمیت در بحث تور‌های غیر مجاز توجه مردم هنگام خرید است که حتما باید مجوز لازم را از فروشنده درخواست و مشاهده کنند، تنها مرجع صدور مجوز این تور‌ها اداره کل میراث فرهنگی  کرمانشاه است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار