مدیر نظارت دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از بهبود یافتن وضعیت توزیع دارو در کرمانشاه خبر داد و گفت: خوشبختانه با پیگیری های به عمل آمده وضعیت توزیع دارو بهتر شده و کمبودی نداریم.
کد خبر: ۱۰۹۵۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴ 02 March 2023

بهبود وضعیت توزیع دارو در استان / کمبودها تا حد زیادی مرتفع شدخدیجه نجفی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص کمبود داروهای  روانپزشکی  در دوماهه گذشته اظهارکرد: متاسفانه توزیع  برخی از اقلام دارویی به طور کامل صفر شده بود ولی خوشبختانه در  یک ماه اخیر هم از  نظر داروهای تزریقی (آمپول ها) و هم ازنظر داروهای خوراکی (قرصها)وضعیت توزیع بهبود یافته است. 

 
وی ادامه داد: همچنان برای برخی از داروها نظیر امپولها توزیع قطره چکانی انجام می شود ولی از کمبود قبل خارج شدیم. 
 
نجفی در ادامه با اشاره به موضوع عدم رغبت کارخانه های داروسازی برای تولید این اقلام گفت: کارخانه داروسازی در استان نداریم و فقط کارخانه تولید کننده مکمل فعال هستند به این ترتیب موضوع کمبود داروها باید توسط سازمان پیگیری شود. 
 
وی بیان کرد: در حال حاضر با افزایش قیمت هایی  که صورت گرفته، منجر به تشویق داروساز برای تولید این نوع دارو ها می شود. 
 
نجفی تصریح کرد: در حال حاضر مثل همیشه در تمام ادوار در هر مقطعی یکسری اقلام دارای  کسری می باشد اما خوشبختانه اکنون  اوضاع بهتر شده و توزیع های قطره چکانی آغاز و توزیع مناسب تر است. 
 
وی تاکید کرد: همکاران ما بصورت حضوری و تلفنی از طریق سامانه ۱۴۹۰ در خدمت مردم هستند و اگر مردم نسخه ای داشته که تهیه داروی آن با مشکل همراه باشد قطعا راهنمایی می شوند حتی در مواردی همکاران ما شماره بیمار را یادداشت و هنگام توزیع دارو با افراد تماس می گیرند. 
 
به گفته نجفی مردم می‌توانند از طریق شماره تماس های ذیل انتقادات و کمبود دارو ها را اعلام و پیگیر داروی خود جهت تهیه آن در استان شوند ۱۴۹۰ شماره نخست و ۳۷۱۰۶۳۰۹ شماره دیگر است.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار