فرماندار گیلانغرب:
فرماندار گیلانغرب از ضرورت جذب سرمایه گذار برای معادن قیر شهرستان خبر داد و گفت: از قیر طبیعی می توان ١۴٠ نوع ماده دیگر فرآوری کرد و لازم است که از خام فروشی این ماده طبیعی ارزشمند جلوگیری کنیم.
کد خبر: ۱۰۹۵۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱ 02 March 2023

وحید محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: شهرستان گیلانغرب یکی از قطب های قیر طبیعی در کشور است و حدود ۵٢ درصد از این ماده ارزشمند در این شهرستان موجود است، با توجه به اینکه این ماده به عنوان طلای سیاه در استان و کشور مطرح است فاقد حجم فرآوری بوده و به صورت خام به فروش می رسد. 
 
وی با بیان اینکه این قیر طبیعی عمدتا به کشورهایی مانند چین و آلمان صادر می شود، افزود: این خام فروشی با توجه به وضعیت بیکاری موجود در استان و کشور، زیان آور است و باید از آن جلوگیری نمود. 
 
 فرماندار گیلانغرب ادامه داد: از این نوع ماده زیرزمینی می توان حدود ١۴٠ ماده دیگر را فرآوری کرد که متاسفانه در شهرستان علی رغم وجود چنین ظرفیتی فرآوری این ماده ارزشمند انجام نمی شود. 
 
وی به سفر استاندار کرمانشاه به شهرستان هم اشاره ای کرد و گفت: سرمایه گذاران که به عنوان نماینده دولت فعالند دغدغه استفاده از این ماده طبیعی را در استان و شهرستان دارند. 
 
وی با اشاره به برگزاری جلسه با ایمیدرو در همین راستا خاطر نشان ساخت: با کمک این شرکت می توان در این حوزه پیشرفت ایجاد کرده و اوضاع را بهبود بخشید و به نحوی منجر به برطرف کردن مشکل بیکاری شد.  
 
به گفته محمدی در حال حاضر ٣۵ معدن داریم که ٢٣ معدن فعال است و امیدواریم مسئولین با جذب سرمایه گذاری از خام فروشی این ماده جلوگیری کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار