مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه از اختصاص شش کاروان سهمیه برای اعزام زائرین کرمانشاه به حج تمتع سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۵۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹ 02 March 2023

سعید کریمی خو با اشاره به آغاز ثبت‌نام حج تمتع ۱۴۰۲، اظهار کرد: نام نویسی از متقاضیان اعزام به حج تمتع سال آینده از امروز(دهم اسفند) برای افراد در اولویت اعزام آغاز شده است.

وی ادامه داد: زائرینی که سال ۱۳۹۹ ثبت نام و وجوه اعزام را پرداخت کردند، اما به دلیل محدودیت‌های کرونایی اعزام نشدند، در اولویت اعزام قرار دارند و می‌توانند از امروز برای ثبت نام اقدام کنند.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه با بیان اینکه در صورت تکمیل نشدن ظرفیت کاروان‌ها از اولویت‌های بعدی ثبت‌نام صورت خواهد پذیرفت، تصریح کرد: دارندگان قبوض ودیعه گذاری حج تمتع تا پایان سال ۱۳۸۵ از ۱۲ اسفند به عنوان اولویت بعدی می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

وی اضافه کرد: دارندگان قبوض ودیعه گذاری حج تمتع تا ۳۱ فروردین سال ۱۳۸۶ نیز از ۱۴ اسفند، دارندگان قبوض ودیعه گذاری تا ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ از ۱۶ اسفند و دارندگان قبوض ودیعه گذاری تا اول خرداد ۱۳۸۶ از ۱۸ اسفند می‌توانند ثبت‌نام کنند.

کریمی خو با بیان اینکه ثبت نام‌ها از ساعت ۱۰ صبح امروز(چهارشنبه) شروع شده و تا زمان تکمیل ظرفیت کاروان‌ها ادامه خواهد داشت، گفت:  ثبت نام حج تمتع به صورت الکترونیکی است و زائرین می توانند با مراجعه به سامانه https://reserve.haj.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند و یا اینکه به دفاتر حج و زیارت استان مراجعه داشته باشند.

وی تاکید کرد: در استان کرمانشاه ۲۱ دفتر دارای مجوز حج و زیارت فعال است که از ساعت هشت صبح امروز تا ۲۰ شب آماده ثبت نام زائرین هستند.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه در خصوص میزان حق الزحمه ثبت نام زائرین در دفاتر زیارتی استان هم گفت: هزینه ابلاغ شده به دفاتر زیارتی جهت ویرایش، تکمیل اطلاعات و اخذ کدرهگیری در سامانه رزرواسیون حج تمتع حدود ۴۰ هزار تومان است و در صورتی که برای زائری تنها رزرو و ثبت نام انجام شود، هزینه ثبت نام او ۳۰ هزار تومان خواهد بود.

وی یادآورشد: هزینه در نظر گرفته شده برای زائرین حج تمتع هم حدود ۱۳۰ میلیون تومان به صورت علی الحساب است که در زمان ثبت نام باید آن را واریز کنند.

به گفته این مسئول، هزینه قطعی اعزام زائرین به حج تمتع پس از رزرو هتل و خدمات دیگر در عربستان از سوی سازمان حج و زیارت اعلام خواهد شد.

کریمی خو در ادامه ظرفیت اعزام زائرین ایرانی به حج تمتع سال آینده را ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: برای استان کرمانشاه هم تاکنون شش کاروان شامل سه کاروان اهل تشیع و سه کاروان اهل تسنن اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: درصورتی که استقبال ودیعه گذاران بالا باشد، برای اختصاص کاروان‌های بیشتر برای کرمانشاه درخواست خواهیم داد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار