نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بهرمندی این شهرستان از معادن کانسار فلزی، گفت: عملیات اجرایی اکتشاف معادن سنقروکلیایی سال آینده آغاز می شود.
کد خبر: ۱۰۹۵۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳ 02 March 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا اظهار کرد: روز گذشته جلسه کارگروه رفع ملی تداخلات حوزه معادن در استان کرمانشاه و با حضور مسئولان کشوری با محوریت بررسی وضعیت معادن سنقروکلیایی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه بهره برداری از معادن شهرستان سنقروکلیایی چهار سال در حال پیگیری بوده، افزود: سنقروکلیایی دارای ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار معدن در قالب هفت پهنه است که رفع محدودیت شد.

نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استان کرمانشاه دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه معادن است که می‌توان به معادن قیر، سنگ‌های زینتی و غیره اشاره کرد اما تنها کانسار فلزی در استان متعلق به شهرستان سنقروکلیایی است.

حسینی کیا بیان کرد: با مصوبه جلسه کارگروه رفع تداخلات معادن به ایمیدرو مجوز بررسی‌های اولیه برای اکتشاف معادن داده شد و در مرحله بعد مجوز اکتشاف عمیق و در نهایت صدور مجوز بهره برداری انجام خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات بیکاری و اشتغال استفاده از ظرفیت معادن می‌تواند به افزایش اشتغالزایی کمک کند و عملیات اجرایی اکتشاف تا خرداد ماه سال آینده آغاز می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار