رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه:
رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه از تضعیف قدرت پیش بینی در حوزه اقتصاد خبر داد و گفت‌: در این عرصه نیازمند تلاش فعالان اقتصادی برای تقویت پیش بینی پذیری اقتصادی و بهبودی اوضاع هستیم.
کد خبر: ۱۰۹۴۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳ 01 March 2023
کیوان کاشفی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در کشور قدرت پیش بینی پذیری ما در حوزه اقتصاد ضعیف شده و به عنوان افرادی که فعالیت اقتصادی انجام می‌دهیم همیشه برای ابهاماتی برای ما وجود دارد که اسناد بالادستی ما که تصویب، ابلاغ و اجرا می‌شود چه میزان بر فعالیت‌ های مان تاثیر خواهد گذاشت و شاخص های مختلف موجود در بازار مثل ارز، بورس و طلا و.. به چه سمتی خواهد رفت. 
 
وی افزود: فعال اقتصادی برای تامین نقدینگی در سال آینده با چه مشکلاتی مواجه خواهد بود آیا شرایط به سمت تسهیل شدن اوضاع خواهد رفت یا شرایط و سخت‌گیری ها بیشتر می شود، مسیر روابط خارجی ما به سمتی خواهد رفت که ما ارتباط سهل تری با جهان داشته باشیم بنابراین ناچاریم سیاست های انقباضی بیشتر و روش‌های مختلفی را امتحان کنیم بالاخره به هر دلیلی درکشور بخشی از سیاست و اقتصاد تضعیف شده اینها باهم همراه و جدایی ناپذیرند لذا یک فرد اقتصاددان باید نیم نگاهی به مسائل سیاسی هم داشته باشد. 
 
رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه ادامه داد: سعی می‌کنیم به عنوانی نهادی که مشاور سه قوه است و از یک سوی خدماتش موظف است به اعضا خدمات ارائه بدهد و با حضور افرادی مانند شما بخشی از این تحلیل هارا باز ترکنیم و بخشی را در اختیار فعالین اقتصادی قرار دهیم تا بتوانند براساس آن برنامه ریزی های کاملتری داشته باشند، حداقل چشم انداز مناسبی پیش روی آینده اقتصاد کشور خواهد بود و بر اساس آن  سعی کنند مسیر کاری را با موفقیت طی کنند. 
 
وی از فعالین اقتصادی درخواست کرد تا اقتصاد کشور را پیش بینی پذیر کنند و در ادامه خاطر نشان ساخت: این خواسته غیر معقول نیست و در سنوات گذشته هم اتفاق افتاده قصدمان از آن کار این است که برای مقاطع یک ساله با سیاست‌هااین عمل را انجام دهیم و قطعا تجربه غریبی در کشور ما نیست. 
 
وی ادامه داد: در دولت های قبلی هم این اتفاق افتاده  و کافیست بودجه منضبطی تعریف و الزامات مالی را رعایت همچنین قواعد اداری و حاکمیتی را محقق کنید این می تواند پیش بینی پذیری را بوجود آورد و امروز یکی از مشکلات اساسی که حداقل در سه فصل گذشته در تمام نظرسنجی های فضای کسب و کاری در کشور در حوزه عمومی انجام شده موضوع عدم پیش بینی پذیری سپس تغییر قوانین و مقررات و قیمت ها و .. 
 است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار