رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه از رشد ۳۳ درصدی بودجه استان کرمانشاه برای سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۴۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ 01 March 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر حسن نوروزی با اشاره وضعیت بودجه استان کرمانشاه طی سال آینده، اظهار کرد: سرجمع درآمدهای عمومی ۳۱ استان کشور در سال جاری ۴۳۲ هزار میلیارد تومان بوده که برای سال ۱۴۰۲ به ۶۲۳ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

وی افزود: مجموع درآمدهای ۳۱ استان کشور نسبت به سال جاری ۴۴ درصد رشد و افزایش را نشان می‌دهد که سهم استان کرمانشاه افزایش ۳۳ درصدی درآمدها است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه تصریح کرد: در بودجه سال ۱۴۰۲ برای استان کرمانشاه درآمدها از ۲ هزار و ۶۳۲ هزار میلیارد تومان به سه هزار و۴۹۸ میلیارد تومان رسیده است.

نوروزی بیان کرد: بر اساس آمارها گام‌های خوبی در بودجه سال ۱۴۰۲ برای استان کرمانشاه برداشته شده و هرچقدر استان بتواند درآمدهای بیشتری را کسب کند اضافه درآمد برای استان مصرف می‌شود.

وی ادامه داد: از مجموع درآمدهای استان کرمانشاه برای سال آینده ۹۰ درصد آن را درآمدهای مالیاتی تشکیل می‌دهد که برعهده اداره کل مالیات استان است و ۱۲۳ میلیارد تومان سهم سایر دستگاه‌ها است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه گفت: سازمان برنامه و بودجه اعتبار ۲۴ دستگاه اجرایی استان را تأمین می‌کند و مابقی از محل اعتبارات ملی تغذیه می‌شوند که این بودجه نیز رشد ۳۴.۴ درصدی داشته است.

نوروزی عنوان کرد: اعتبارات عمرانی در اختیار شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمانشاه از یک هزار و ۷۱ میلیارد تومان در سال جاری به ۲ هزار و ۵۹ میلیارد تومان برای سال آینده افزایش داشته که رشد ۹۲ درصدی را نشان می‌دهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار