رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از تشدید نظارت بر رستوران‌ها و مراکز عرضه فرآورده‌ های خام دامی استان در آستانه نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۴۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴ 01 March 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا رامین سمیعیان، اظهار کرد: از 13 اسفند نظارت بر رسنوران‌ها مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی را در استان تشدید کرده و نظارت‌ها را تا پایان ماه مبارک رمضان خواهیم داد.

سمیعیان افزود: در این مدت گشت‌های دامپزشکی به صورت دو شیفته و در دو بازه زمانی هشت صبح تا 14 و 14 تا 20 بر کار رستوران‌ها و مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی نظارت ویژه خواهند داشت.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه افزود: در حالت عادی معمولا رستوران‌ها و مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی سه بار در ماه مورد بازرسی اکیپ‌های دامپزشکی قرار می‌گیرند که این بازدیدها در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان بیشتر شده و گاها در شهرستانها به یکبار در روز هم می‌رسد.

وی ادامه داد: در شهر کرمانشاه به دلیل گستردگی واحدهای عرضه فرآورده‌های خام دامی ممکن است بازرسی‌ها دو روز یکبار انجام شود.

وی با اشاره به فعال بودن 32 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی در استان کرمانشاه، گفت: 15 اکیپ ثابت بوده و 17 اکیپ دیگر سیار هستند.

وی در ادامه مراکز مورد بازرسی اکیپ‌های دامپزشکی را علاوه بر رستوران‌ها شامل تمامی مراکز توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی، خودروهای ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی، کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌های نگهداری، کارگاه‌های فرآوری و بسته بندی فرآورده‌های خام دامی و ...اعلام کرد و افزود: تلاش می کنیم تا با تشدید نظارت‌ها فرآورده‌های دامی سالم را به دست مصرف‌کنندگان برسانیم.

سمیعیان تاکید کرد: سلامت مصرف‌کنندگان خط قرمز دامپزشکی بوده و در این راستا هیچ کوتاهی پذیرفتنی نیست و با هر نوع تخلفی در این حوزه برخورد می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار