سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹۱درصد سهم تعهد اشتغال این شهرستان معادل یک هزار و ۱۴۸ نفر شغل که در سامانه رصد به ثبت رسیده، محقق شده است.
کد خبر: ۱۰۹۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰ 01 March 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «محمد حیدری» روز سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری قصرشیرین، افزود: سهم تعهد اشتغال این شهرستان در سال جاری یک هزار و ۲۶۲ نفر شغل است که با تلاش ۱۸دستگاه اجرایی تا کنون ۹۱ درصد آن انجام شده است که بیشترین تعهد انجام شده برای اشتغال مربوط به صنعت معدن تجارت با ایجاد ۳۴۸ شغل و پس از آن کمیته امداد امام (ره) با ۳۳۶ شغل است.

وی اظهار کرد: از محل تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ به شهرستان قصرشیرین به منظور اشتغال زایی ۲۸۹ میلیارد ریال برای طرح های خود اشتغالی و کارفرمایی اختصاص یافته است.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین از دستگاه های اجرای و بانک ها خواست تا در جهت جذب بموقع اعتبارات براساس دستورالعمل های ابلاغی در خصوص اجرای تعهدات اهتمام لازم بعمل آورند.

حیدری ادامه داد: قصرشیرین ظرفیت های بسیار مهمی از جمله وجود ۲ مرز رسمی خسروی، پرویزخان و منطقه آزادتجاری صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی، اراضی کشاورزی و گلخانه ای برای توسعه، پیشرفت و کارآفرینی و اشتغال پایدار دارد که استفاده درست از این مواهب و فرصت ها و ظرفیت ها می تواند منجر به ایجاد توسعه و رشد اقتصادی، ایجاد شغل و تولید ثروت و درآمد پایدار برای مرزنشینان و حل مشکل بیکاری شود.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است و مرز رسمی پرویزخان در همین شهرستان نیز به صورت رسمی در سال ۱۳۸۶ تاسیس و راه اندازی شد که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه قرار دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار