مدیر کل پزشکی قانونی استان:
مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از کاهش تعداد مرتجعین نزاع به پزشکی قانونی در سال جاری خبر داد و گفت: مراجعه بلافاصله پس از نزاع به پزشکی قانونی الزامی نیست بلکه آسیب دیدگان می توانند بعد از اقدامات درمانی مراجعه کنند.
کد خبر: ۱۰۹۴۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰ 28 February 2023
سلیم خانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا دی ماه مجموعا ١٣ هزار و ٣٢٢ نفر برای نزاع به پزشکی قانونی مراجعه کردند که ٣ هزار و ٩١۶ نفر زن و ٩ هزار و ۴٠۶ نفر از آنان مرد بودند. 
 
وی عموم مراجعین نزاع را بر اثر درگیری های خارج از منزل اعلام کرد و افزود: سایر موارد که مربوط به نزاع های خانگی است عموما شامل همسر آزاری، کودک آزاری و یا سالمند آزاری می باشد. 
 
وی فرایند معاینه مراجعین را ثبت شکایت، دریافت نامه از مراجع قضایی و مراجعه به پزشکی قانونی دانست و گفت: بیشتر مراجعین نزاع تصور می کنند اگر با ظاهر نامطلوبِ پس از نزاع به پزشکی قانونی مراجعه کنند تاتیر بهتری در بررسی یا نتیجه معاینه خواهد داشت در حالی که این شرایط هیچ تاتیری در میزان صدمات یا صدور نظر کارشناسان ندارد و مبنا فقط نوع جراحات و خصوصیات آن است. 
 
مدیر کل پزشکی قانونی به موارد خودزنی هم اشاره ای داشت و گفت: افرادی که به این شیوه به مرکز پزشکی قانونی مراجعه می کنند توسط کارشناسان تشخیص داده شده و به مراجع قضایی معرفی می شوند. 
 
وی گفت: گاهی در حین نزاع میزان جراحات تا حدی است و فرد جراحات دیگری اضافه می کند که تشخیص این امر هم توسط کارشناسان پزشکی قانونی صورت می گیرد. 
 
 وی به حذف طول درمان در گواهی ها هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر معاینه مجدد خواهیم داشت و هدف از آن تعیین سرنوشت جراحات و صدمات و حفظ حقوق مصدومان است تا تشخیص دهیم که صدمه بدون عیب التیام می یابد و یا اینکه عدم التیام یا التیام نامطلوب موجب نقص عضو می شود. 
 
خانی تاکید کرد: برخی افراد تصور می کنند باید برای کسب نظر کارشناسی صحیح حتما بلافاصله پس از نزاع به پزشکی قانونی مراجعه کنند در صورتی که افرادی که نیازمند انجام درمان و در شرایط خاص (تهدید کننده) هستند می توانند پس از اقدامات درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کنند. 
 
وی استان را از جهت نزاع در رتبه میانه کشوری دانست و خاطر نشان ساخت: بر اساس آمار ها تعداد مراجعین نزاع به پزشکی قانونی استان نسبت به سال گذشته حدود ۵٠٠ الی ۶٠٠ نفر کاهش داشته است.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار