رئیس مرکز مدیریت راه‌های راهداری استان کرمانشاه از بهره برداری پنجمین سامانه توزیع حین حرکت استان کرمانشاه برای ناوگان حمل کالا خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۴۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱ 28 February 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر عمران قیاسی اظهار کرد: پنجمین سامانه توزیع حین حرکت استان کرمانشاه در محور بیستون به کرمانشاه به بهره‌برداری رسید و سامانه توزین در حین حرکت از آسیب رسیدن به راه‌ها به عنوان سرمایه ملی جلوگیری می‌کند.

وی افزود: حجم عظیمی از خرابی راه‌ها به علت عبور وسایل نقلیه با تناژ بالا است که با این سامانه تخلفات اضافه تناژ شناسایی و از آسیب رسیدن به سرمایه ملی جلوگیری می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های راهداری استان کرمانشاه تصریح کرد: مهمترین ویژگی سامانه توزین در حین حرکت کنترل وزن وسایل نقلیه در حال حرکت بدون نیاز به توقف است که این امر مزایایی چون جلوگیری از اتلاف زمان، صرفه‌جویی سوخت و حذف نیروی انسانی را به همراه دارد و این سامانه با استفاده از سنسورهای نصب شده در جاده وسایل نقلیه متخلف دارای اضافه تناژ را شناسایی کرده و به طور هوشمند به اطلاع پلیس راه اطلاع می‌دهد.

قیاسی عنوان کرد: همچنین این سامانه با دقت کامل قادر است ناوگان فاقد بارنامه را از طریق مقایسه اطلاعات پلاک در بانک اطلاعات بارنامه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شناسایی و برای اعمال قانون برای مبادی نظارت و کنترل بارنامه ارسال کند.

وی ادامه داد: شناسایی تخلفات تخطی از سرعت مجاز انواع خودروهای عبوری و نمایش تصویر واضح رانندگانی که کمربند ایمنی خود را نبستند از دیگر ویژگی‌های این سامانه است که به مرور زمان سبب پیشگیری از بروز بسیاری از تخلفات می‌شود.

️قیاسی در پایان گفت: ۴۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف هوشمند، پنج دستگاه توزین حین حرکت و ۸۲ دستگاه تردد شمار در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه و ۳۳ دوربین نظارتی به صورت شبانه روزی فعال و تردد در جاده‌های استان کرمانشاه و وظیفه خدمات رسانی به کاربران جاده‌ای را انجام می‌دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار