مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین از برداشت یک هزار و ۴۸۰ تن محصول خیار از سطح ۷۴ هزار مترمربع از گلخانه‌های این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۴۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷ 28 February 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «جبار خدامرادی» افزود: سطح مفید زیر کشت خیار در گلخانه‌های این شهرستان هم اکنون ۷۴ هزار مترمربع و عملکرد برداشت محصول خیار در هر متر مربع ۲۰ کیلوگرم بود.

وی اظهار کرد: محصول خیار در گلخانه های این شهرستان با قیمت هرکیلوگرم ۱۸ هزار تومان به فروش رسید که در مجموع بیش از ۲۶۶ میلیون ریال درآمدزایی داشت که اکنون کشت فلفل جایگزین کشت خیار شده است.

رییس جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: برداشت محصول خیار در سطح ۲۴ واحد گلخانه ای فعال شهرستان قصرشیرین در مجموع ۶۰ فرصت شغلی مستقیم در سطح گلخانه های این شهرستان برای افراد جویای کار ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: تولید محصولات گلخانه‌ای بهترین نوع سرمایه گذاری است که افزایش تولید در واحد سطح و ۱۰ برابر هوای آزاد و محیط بیرون، تولید بیش از یک محصول در سال، افزایش کیفیت محصولات تولیدی از مزایای کشت گلخانه‌ای است.

خدامرادی ادامه داد: صرفه جویی در مصرف آب، بازاریابی مناسب، توازن کار و تولید محصول در تمام فصل های سال با توجه با امکان کنترل عوامل محیطی و تنظیم شرایط مورد نیاز گیاه از دیگر مزایای کشت های گلخانه ای است.

وی گفت: قصرشیرین با داشتن مرزهای خسروی و پرویزخان می تواند زمینه صادرات محصولات کشاورزی را فراهم کرده و با توسعه گلخانه ها می توان شاهد رونق تولید محصولات گلخانه ای و کشاورزی در این منطقه باشیم.

شهرستان مرزی قصرشیرین با توجه به اقلیم مناسب و آب و هوای بسیار خوب مستعدترین منطقه استان کرمانشاه برای کشت و تولید محصولات گلخانه‌ای است.

از مجموع ۵۲ واحد گلخانه ای این شهرستان هم اکنون ۲۴ واحد با سطح ۷.۵ هکتار فعال در مجتمع گلخانه ای شهید دکامی زاده و ۲.۵ هکتار آن به صورت پراکنده مربوط به شهرداری، بنیاد مستضعفان و منابع طبیعی در دیگر نقاط شهرستان واقع است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۳۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغ است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار