دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از انهدام یک شبکه سازمان‌یافته قاچاق ارز و سوخت در استان توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۴۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱ 28 February 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از تسنیم شهرام کرمی اظهار کرد: با اقدامات اطلاعاتی شبانه‌روزی سازمان اطلاعات سپاه استان طی چندماه گذشته یک شبکه سازمان‌یافته اخلال در نظام ارزی و سوخت کشور شناسایی شد و مورد رصد قرار گرفت.

وی در این رابطه توضیح داد: این شبکه سازمان‌یافته در شهرستان‌های مرزی استان اقدام به قاچاق سوخت یارانه‌ای کشور به‌میزان چندین میلیون لیتر از مرزهای رسمی استان به عراق می‌کرد.

دادستان کرمانشاه ادامه داد: تعدادی از اعضای اصلی این شبکه  اقدام به خرید و فروش، دلالی و قاچاق همزمان ارز و سوخت در استان خصوصاً در شهرستان‌های مرزی استان می‌کرد، پس از شناسایی و رصد سازمان اطلاعات سپاه استان دستگیر شدند.

وی با اشاره به اقدامات این شبکه سازمان‌یافته برای اخلال در نظام ارزی کشور، افزود: اعضای این شبکه طی چهار سال گذشته به‌صورت مستمر بیش از میلیاردها تومان انواع ارز اعم از دلار و دینار را در استان خریداری و به‌صورت غیرقانونی وارد شبکه دلالی ارز و سوخت می‌کردند که این اقدام آنها باعث ایجاد نوسان در قیمت ارز و عدم ورود ارز به چرخه اقتصادی کشور می‌شد.

کرمی اضافه کرد: این شبکه سازمان‌یافته در بازارچه‌های مرزی استان ارز حاصل از صادرات و نیز ارز حاصل از قاچاق سوخت را به‌صورت هدفمند جمع‌آوری و طی یک اقدام پیچیده و غیرقانونی از چرخه ارز کشور خارج و به کشورهای همسایه قاچاق می‌کردند. 

دادستان کرمانشاه ادامه داد: همچنین این شبکه سازمان‌یافته در طول فعالیت خود مقادیری ایران‌چک را از سطح شهرستان‌های استان و بانک‌ها جمع‌آوری و به‌صورت هدفمند به‌جهت اخلال در نظام اقتصادی از کشور خارج می‌کرد.

وی با ابراز اینکه "مقادیر زیادی انواع ارز از این شبکه کشف و ضبط شده است"، گفت: در همین راستا تعداد پنج نفر از سرشبکه‌های اصلی این شبکه سازمان‌یافته توسط سازمان اطلاعات سپاه استان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند و پرونده آنها در حال رسیدگی است. 

کرمی در پایان با اشاره به نوسانات ارزی این روزها در کشور، اعلام کرد: به کسانی که در استان در تلاشند در نظام ارزی کشور اخلال ایجاد کنند، هشدار می‌دهیم که برخورد دستگاه قضایی با آنها بسیار عبرت‌آموز و سخت خواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار