مدیر کل گمرکات استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل گمرکات استان کرمانشاه از کاهش ۴٠ درصدی صادرات از مرز‌های خسروی و سومار به دلیل تغییرات قوانین و اخذ مجوز‌های لازم از سوی طرف عراقی خبر داد و گفت: انواع اقلام خوراکی از مرز‌های استان صادر می‌شود که در فصل زمستان عمدتا شامل پرتغال و سیب است.
کد خبر: ۱۰۹۰۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳ 02 February 2023

بختیار رحمانی پور در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص عمده کالا‌های صادراتی از مرز‌های استان اظهار کرد: انواع محصولات آهنی مانند میلگرد، تیرآهن، ورق، کاشی و سرامیک، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف از مرز‌های استان صادر می‌شود.

وی افزود: میوه و تره بار با توجه به فصول سال از مرز‌ها عبور می‌کند که عمده آن پرتغال و سیب در فصل زمستان و بادنجان، کلم و کاهو می‌باشد و سایر اقلام خوراکی هم شامل بیسکوئیت، بستنی و کشمش است.

مدیر کل گمرکات استان کرمانشاه با بیان اینکه تمامی این اقلام به تناوب از مرز‌ها عبور می‌کند، تصریح کرد: در صورتی که عوارض بر روی یک کالا باشد ممکن است از یک مرز خاص عبور کند.

وی درباره عمده کالا‌های صادراتی که تولید استان هستند، یادآور شد: محصولات فولاد از شرکت جهان فولاد، رب گوجه فرنگی (روژین تاک) محصولات پتروشیمی (کود اوره) گاز بوتان و .. از استان کرمانشاه صادر می‌شود.

وی در ادامه به صادرات کارتن از شرکت‌های تولیدی داخل استان هم اشاره‌ای داشت و تاکید کرد: سال گذشته ٢ میلیارد و ٧٠٠ میلیون دلار شامل حدود ۶ و نیم میلیون تن کالا از کلیه مرز‌های استان صادر شده است.

رحمانی پور اضافه کرد: در مرز‌های خسروی و سومار با توجه به نزدیک شدن به پایان سال میلادی، تغییرات قوانین و اخذ مجوز‌های لازم طرف عراقی ۴٠ درصد از صادرات این مرز‌ها کاهش داشته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار