فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: مردم شهرستان کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را برای کمک به زلزله‌زدگان خوی به اداره هلال احمر شهرستان تحویل دهند.
کد خبر: ۱۰۹۰۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷ 02 February 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس شامگاه ۲۱ آبان سال ۹۶ زمین لرزه به شدت ۷.۳ ریشتری در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل‌ذهاب در غرب کرمانشاه ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم برجای گذاشت.

این حادثه به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.

بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ واحد شهری در سرپل‌ذهاب بر اثر زلزله مهیب 21 آبان، به طور ۱۰۰ درصد تخریب و ۱۲ هزار و ۴۰۰ واحد شهری نیز دچار آسیب شده و تعمیری ارزیابی شد.

عملیات بازسازی مناطق زلزله زده، چند ماه پس از وقوع حادثه آغاز شد و تلاش‌های زیادی برای جبران خسارت‌ها صورت گرفته و حال بار دیگر سرپل‌ذهاب در غرب استان کرمانشاه استوار ایستاده و حالا شهروندان کُرد این شهرستان با فعالیتی خداپسندانه برای کمک به زلزله زدگان خوی به پا خواسته‌اند.

صدراله بابلی، فرماندار سرپل‌ذهاب اظهار کرد: با عنایت به اتفاق تلخ زلزله آبان ۱۳۹۶ سرپل‌ذهاب و کمک‌هایی که به سرپل‌ذهاب سرازیر شد در سطح ملی و از تمام مناطق کشور، مردم فهیم و قدرشناس سرپل‌ذهاب این‌بار هم همانند جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای مردم مناطق زلزله‌زده و سیل زده شمال و لرستان و... پیشقدم شدند و با تمام توان، غیرت و حس همنوع‌دوستی همیشگی خود بازهم پای کار آمدند.

وی ادامه داد: مردم شهرستان سرپل‌ذهاب کمک‌های نقدی و غیرنقدی(وسایل گرمایشی، لباس، پتو، کمپوت،کنسرو، لوازم بهداشتی و ...) خود را برای کمک به زلزله‌زدگان خوی به اداره هلال احمر شهرستان تحویل دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار